مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن گفت: نرم افزار مسابقات قرآن به صورت هوشمند بر اجرای به موقع کارها نظارت می‌کند و اگر تأخیری در اجرای اهداف ستاد وجود داشته باشد، با زنگ هشدار آن را اطلاع می‌دهد.

تک فلاح
داوود تک فلاح، مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هم اکنون در حال تدوین زمان‌بندی مسابقات سال آینده و گردآوری کتاب مسابقات قرآنی کشور هستیم.

وی با اشاره به تداخل‌های زمانی پیش آمده در مسابقات قرآن سال جاری افزود: مسابقات به چهار گروه کلی تقسیم می‌شوند، در وهله‌ نخست مسابقات کشوری که از مراحل محلی گزینش تا قسمت‌های انتهایی شامل 500 هزار نفر هستند، همچنین مسابقات ملی که معمولاً کمتر از 10 هزار نفر در آن شرکت می‌کنند و از درچه اهمیت کمتری بهره مندند.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن تصریح کرد: سومین دسته تحت عنوان« آزمون‌های عالی» برگزار می‌شوند که آزمون‌های حافظان در سازمان تبلیغات اسلامی یا اوقاف و آزمون‌ قاریان و اساتید شورای عالی قرآن از این دست هستند.

تک فلاح با اشاره به اینکه مسابقات دستگاه‌های اجرایی کشور هم چهارمین نوع از دسته بندی مذکور هستند، تصریح کرد: با وضع تقویم مسابقاتی سال آینده قصد داریم تا از بروز هر گونه تداخل به ویژه بین برگزاری مسابقات دسته  اول و دوم که در سطح کلان برگزار می‌شوند، پیشگیری کنیم.

مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن افزود: تدوین کتاب مسابقات و نرم افزار نظارت بر روند اجرای فرآیندهای برگزاری مسابقات ملی از دیگر اقدامات در دست اجرای ستاد است که این نرم‌افزار به صورت هوشمند بر اجرای به موقع کارها نظارت می‌کند و اگر تأخیری در اجرای اهداف ستاد وجود داشته باشد، با زنگ هشدار آن را اطلاع می‌دهد.

تک فلاح خاطرنشان کرد: نسخه ابتدایی کتاب مسابقات تا پایان اردیبهشت و برای مسابقات گیلان به چاپ خواهد رسید که پس از ارزیابی و بر طرف کردن کاستی‌های آن، نسخه پایانی همزمان با مسابقات ملی اوقاف تدوین می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: برای اجرای مسابقات ملی علاوه بر کمیته‌های مختلف اجرایی (فنی، پشتیبانی، نظارت و غیره) حداقل چهل کارگروه فعال هستند که قصد داریم مسئولیت آن‌ها را در هم ادغام کنیم تا با صرفه جویی در هزینه و زمان، کارها با دقت بالاتری صورت پذیرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار