با نزدیک شدن سامانه کم ارتقاع تراز میانی بعد از ظهر امروز وزش باد و گرد و خاک در عراق و جنوب غرب و غرب ایران افزایش می یابد.

محبی**افزایش گردو خاک در عراق و جنوب غربی ایرانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در حال حاضر بر اساس آخرین داده های هواشناسی استمرار توده گرد و خاک بر روی عراق، شمال عربستان و برخی نواحی در جنوب غرب ایران نشان میدهد.

بانزدیک شدن سامانه کم ارتقاع تراز میانی و تقویت هم گرانی سطح زمین بر روی عراق و جنوب غرب و غرب ایران طی بعداز ظهر امروز وزش باد تشدید یافته و به طور نسبی گستره تولید گرد و خاک در منطقه فوق افزایش می یابد.

حال انتظار میرود تا اواخر امروز استان های جنوب غربی تا غرب کشور این پدیده تحت تاثیر قرار دهد و موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در بیشتر مناطق مذکور شود.

همچنین با صعود تدریجی توده هوا به تراز های بالاتر روز سه شنبه توده گرد و خاک با غلظت کمتری توسط   جریان های لایه پایین تا میانی جو به مناطق مرکزی و تهران گسترش خواهد یافت.

امروز سامانه جوی که از مدیترانه به سمت شرق در حال حرکت است به ترتیب در نوار غربی استان های اذربایجان غربی و کردستان موجب بارش خواهد شد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، باد ، تراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار