معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات صورت گرفته، گفت: ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه عشایری به ویژه زنان از مهم‌ترین اولویت‌های آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید مسعود ارجمند از اجرای طرح توسعه سوادآموزی ویژه زنان و دختران بی‌سواد عشایر در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این طرح با هدف ایجاد انگیزه، شناسایی استعداد و علاقمندی افراد بی‌سواد به سوادآموزی اجرا خواهد شد.

وی، چهار استان فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد را مجری این طرح در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: ابلاغ اجرای این طرح در تاریخ 26 آبان سال جاری به این استان‌ها اعلام شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ارائه خدمات آموزشی به زنان و دختران بی‌سواد عشایری را از مهم‌ترین اهداف این طرح دانست و اذعان کرد: بنا به مولفه‌های مورد نیاز در هر منطقه موضوعات مختلفی به افراد آموزش داده خواهد شد.

وی به برگزاری نخستین کارگاه آموزشی ویژه مربیان این طرح اشاره کرد و گفت: این کارگاه آموزشی از 26 تا 30 آبان در یاسوج برگزار شد.

ارجمند ادامه داد: 12 کارشناس موضوعی از استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد و حدود 106 آموزش‌دهنده در این دوره که با مشارکت آموزش و پرورش عشایر استان برگزار شد، حضور داشتند.

این مسئول، طول دوره آموزشی توسعه سوادآموزی را 400 ساعته عنوان کرد و افزود: این دوره با کمک آموزش و پرورش و تشکل‌های مردمی در مناطق عشایری استان برگزار شد.

وی دوره انتقال که حداقل 100 ساعت طول این دوره آموزشی است و دوره تحکیم سواد را از دوره‌های بعدی این طرح بیان کرد و یادآور شد: سازمان سوادآموزی جهت تثبیت سواد آموخته شده هر ساله کتاب‌هایی را تهیه و در اختیار آموزش‌دهندگان قرار خواهد داد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد محور اصلی این طرح را سامانه سوادآموزی آموزش و پرورش عنوان کرد و یادآور شد: طرح سرشماری سال 90، اولیای بیسواد جامعه دانش‌آموزی، طرح تحول اقتصادی سال 88 و قبولی‌های پنجم سال‌های 53 تا 78 مهم‌ترین مولفه‌های تشکیل‌دهنده این سامانه هستند.

ارجمند با بیان اینکه هدف اصلی این طرح خدمت به عشایر و ریشه‌کنی بی‌سوادی میان این قشر است، گفت: امیدواریم با اجرای مطلوب این طرح بتوانیم جزو استان‌های برتر ریشه‌کنی بیسوادی در کشور باشیم.
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.