بلومبرگ: نیجریه نیز میزان تولید نفت خود را افزایش نمی‌دهد

پس از توافق عربستان، روسیه، ونزوئلا و قطر برای حفظ میزان تولید نفت خود، نیجریه نیز با آنها همراهی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ: نیجریه به پشتیبانی از عربستان و روسیه میزان تولید خود را افزایش نداد؛ ولی به ایران و عراق فرصت داد تا بخشی از سهم بازار از دست رفته خود را دوباره به دست آورند. وزیر نفت و انرژی نیجریه، امانوئل ایبه کاچیکوو، روز یکشنبه در دوحه به خبرنگاران گفت که نیجریه، بزرگترین تولید کننده نفت در آفریقا، از افزایش ندادن میزان تولید پشتیبانی می کند. تولید نفت این کشور این ماه روزانه 2.2 میلیون بشکه خواهد بود که به گفته او از ماه ژانویه دست نخورده مانده است.

کاچیکوو می گوید: «کشورهایی مانند ایران و عراق مدتی از بازار بیرون مانده بودند و اگر بخواهند برگردند نباید جلوی میزان تولید آنها را در تراز کنونی گرفت بلکه باید اجازه داد تراز تولیدشان را بالاتر ببرند. ما تا ماه ژوئن بازار را مهار خواهیم کرد.»

هفته گذشته چهار کشور عربستان، روسیه، ونزوئلا و قطر توافق کردند تا تولید را در تراز ژانویه و تا زمانی که دیگران هم دنباله روی کنند نگه دارند تا با این کار بهای نفت را از افتی که در این 12 ساله پیش آمده نجات دهند. تولید ایران از زمان تحریم های جهانی کم شده بود و عراق نیز در پی آن است تا پس از سالها جنگ و کمبود سرمایه دست به بازسازی بزند.

کاچیکوو پس از دیدار با وزیر انرژی قطر، محمد الساده، و مدیر عامل نفت قطر، سعد شریدا الکعبی، با خبرنگاران گفتگو کرد. کاچیکوو و رئیس جمهور نیجریه، محمدو بحاری، روز سه شنبه با شاه عربستان در ریاض دیدار خواهند کرد تا درباره تلاش برای پایدار نگه داشتن بهای نفت خام گفتگو کنند.

احتمال اینکه سازمان کشورهای صادر کننده نفت پیش از دیدار عادی آینده که برای ژوئن برنامه ریزی شده نشست اضطراری برگزار کند کم است. کاچیکوو می گوید: «به جای اندیشیدن به نشست اضطراری، می بایست بیشتر گفتگو کنیم برای اینکه اگر بر سر راه چاره با هم کنار نیامده، نشستی برگزار کنیم سودی نخواهد داشت و بهای نفت تکان نخواهد خورد.»

انتهای خبر/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار