آسمان تهران امروز ابری و گاهی نیمه ابری پیش بینی می شود و در برخی ساعات با گرد و خاک و افزایش سرعت وزش باد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس داده های هواشناسی در حال حاضر كاهش چگالی گردوخاك را در مناطق غرب، شمال غرب و جنوب غرب كشور نشان می دهد و انتظار می رود كه از امشب از چگالی گردوخاك در مناطق مركزی وتهران كاسته شود.

هم اكنون از شرق مدیترانه سامانه كم ارتفاع تراز میانی به سوی شرق در حركت است كه در جلو ناوه آن تقویت همگرایی سطح زمین، موجب وزش باد شدید جنوب شرقی تا جنوبی ( 40 تا 60 كیلومتر بر ساعت) در روی شبه جزیره عربستان تا عراق و غرب و جنوب غرب ایران طی دوشنبه و سه شنبه می‌شود. این شرائط موجب وزش باد شدید و گردوخاك غلیظ درشمال عربستان، عراق و جنوب غرب ایران خواهد شد.

موج دوم گردوخاك كه بتدریج از روز دوشنبه استانهای نوار غربی ایران را در بر خواهد گرفت، انتظار میرود كه كانون تولید گردوخاك علاوه بر شمال شرق عربستان، بتدریج نواحی مركزی تا شرقی عراق و سپس جنوب استان خوزستان باشد. با ورود تدریجی جبهه هوای سرد از بعد از ظهر روز سه شنبه منطقه شمال غرب تا جنوب غرب كشور با بارندگی همراه خواهد شد كه دامنه منطقه بارندگی تا روز چهارشنبه به استانهای مركزی و دامنه های البرز نیز گسترش خواهد یافت.

بیشینه بارش سه شنبه شب تا چهارشنبه در دامنه های زاگرس در استانهای ایلام، شمال خوزستان، لرستان، كرمانشاه، كردستان و با شدت كمتر در مناطق جنوبی آذربایجانها پیش بینی می‌شود. همچنین وزش باد شدید طی دوشنبه و سه شنبه مناطق مركزی و شمالی خلیج فارس بویژه سواحل خوزستان و شمال بوشهر مواج و توفانی خواهد بود.

بیشینه و کمینه تهران به ترتیب 18 و 11 می باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فریبا احمدی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: همان طور که تصاویرماهواره ، رادار و اطلاعات هواشناسی نشان می دهند که وزرش بادهای شدید بر روی شمال عربستان و بخشهای از عراق و حتی جنوب غرب ایران؛ حاکم بوده و مجددا یک توده ای از گرد و خاک در این مناطق تشکیل می شود و همراهی این گردو خاک با بادهای جنوبی و هدایت این ریزگردهای به سمت ایران پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: آسمان امروز نیمه غربی به ویژه در جنوب غرب کشور شاهد کاهش مخصوص دید افقی کیفیت هوا و همینطور پدیدار شدن گرد و خاک در آسمان این مناطق هستیم.

احمدی ادامه داد: انتظار می رود که به تدریج و با غلظت کمتر این شرایط را در مرکز و دامنه های جنوبی البرز شاهد باشیم. به طوری که استانهایی نظیر قم، البرز، مرکزی، سمنان و همینطور تهران در برخی ساعات شاهد گرد و خاک با شدت کمتر از غرب و جنوب غرب کشور خواهیم بود. پیش بینی می‌شود که به تدریج با نفوذ سامانه بارشی از اواخر وقت امشب و بیشتر و به شکل محسوس‌تر از فردا به بخشهای از غرب کشور و با آغاز بارندگی ها این شرایط مقداری بهبود یابد.

احمدی توضیح داد: بارندگی ها به تدریج از روز سه شنبه در کل نیمه غربی و برای روز چهارشنبه علاوه بر نیمه غربی در بخشهای از مرکز و دامنه های جنوبی البرزو حتی به سمت شمال شرق کشور گسترده می شود . انتظار می رود در روز سه شنبه و چهارشنبه شدت بارشها را در جنوب غرب و و غرب کشور شاهده باشیم . استان هایی مانند: ایلام، بخشهای از استان لرستان، شمال خوزستان و همینطور کردستان و کرمانشاه بیشترین شدت بارشها را خواهند داشت. بارش در غرب و جنوب غرب همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است و همینطور پیش بینی شده است که بارشها در مناطق مرکزی با شدت کمتری اتفاق بی افتد و این شرایط باعث فرو نشینی گردو خاک و بهبود شرایط را شاهد باشیم.

احمدی یادآور شد: با افزایش سرعت وزش باد برای امروز و فردا در آب های جنوبی کشور به ویژه آبهای ساحلی خوزستان و بوشهر مواج پیش بینی می شود. در آسمان تهران امروز هوا ابری و گاهی نیمه ابری پیش بینی می شود و غبار در کل استان تهران شاهد وجود خواهد داشت و در برخی ساعات با خیزش گرد و خاک و افزایش سرعت وزش باد خواهد بود و همچنین دمای تهران رو به افزایش می باشد.



استان ها

پیش بینی وضعیت آب و هوا

آذربایجان شرقی

كمی ابری گاهی وزش باد

آذربایجان غربی

كمی ابری گاهی وزش باد

اردبیل

نیمه ابری درپاره ای نقاط مه آلود در اواخروقت وزش باد

اصفهان

صاف همراه با غبارمحلی دربعدازظه ر

بادوگردوخاك

البرز

غبارآلود دربعدازظهر بادوگردوخا ك

ایلام

غبارآلود دربعدازظهر بادوگردوخا ك

بوشهر

صاف درپاره ای نقاط وزش باد در بعضی ساعات غبارمحلی

تهران

غبارآلود دربعدازظهر بادوگردوخا ك

چهارمحال بختیاری

صاف درپاره ای نقاط بادوگردوخا ك

خراسان جنوبی

كمی ابری درپاره ای نقاط وزش باد

خراسان رضوی

نیمه ابری درپاره ای نقاط وزش باد بتدری ج

كاهش ابر

خراسان شمالی

نیمه ابری درپاره ای نقاط وزش باد

خوزستان

غبارآلود دربعدازظهر بادوگردوخا ك

زنجان

نیمه ابری درپاره ای نقاط بادوگردوخا ك

سمنان

صاف درپاره ای نقاط وزش باد دربعدازظه ر

بادوگردوخاك

سیستان و بلوچستان

صاف دربعدازظهر وزش بادشدید

فارس

صاف گاهی وزش باد

قزوین

غبارآلود دربعدازظهر بادوگردوخا ك

قم

صاف همراه با بادوگردوخا ك

کردستان

صاف گاهی بادوگردوخا ك

کرمان

صاف گاهی وزش باد

کرمانشاه

غبارآلود دربعدازظهر بادوگردوخا ك

کهکیلویه و بویراحمد

صاف درپاره ای نقاط بادوگردوخا ك

گلستان

نیمه ابری گاهی وزش بادشدید

گیلان

نیمه ابری گاهی وزش باد درپاره ای نقاط بارش خفیف باران

لرستان

صاف دربعدازظهر افزایش ابر در اواخروقت بادوگردوخاك

مازندران

نیمه ابری گاهی وزش باد در اواخر وقت مه آلود

مرکزی

صاف درپاره ای نقاط غبارآلود در اواخروق ت

باد وگردوخاك

هرمزگان

صاف درپاره ای نقاط غبارمحلی

همدان

صاف در اواخروقت نیمه ابری و وزش با د

یزد

صاف درپاره ای نقاط وزش بادشدید











































































انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار