فرماندار ریگان گفت: یکی از ظرفیتهای بالقوه ریگان وجود بیش از 40معدن است که می تواند این شهرستان را به بهشت معادن شرق استان تبدیل نماید.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،امین باقری گفت :وجود بلند ترین تپه های شنی ایران در ریگان یکی دیگر ازظرفیتهای توسعه ای در ریگان است که در فصول مختلف سال میزبان تعدادی زیادی از گردشگران داخلی وخارجی است

وی افزود: قرار گرفتن این شهرستان در مسیر جاده ترانزیت ریگان -چابهار نیز یکی دیگر از فرصت های شهرستان است که از این مهم می توان درجهت تقویت وضعیت اقتصادی شهرستان استفاده کرد.

باقری تصریح کرد:از طرفی جاده ریگان جاسک علاوه بر اهمیت استراتزیک آن می تواند گام موثری در وضعیت اقتصاد واشتغال این شهرستان وشهرستانهای شرقی استان باشد.

وی اظهار کرد: ما افق روشنی برای شهرستان می بینیم وطبق برنامه ریزیهای انجام شده این شهرستان در آینده بزرگترین مرکز تجاری جنوب شرق کشور تبدیل خواهد شد.

فرماندار ریگان خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه شهرستان ریگان کشاورزی پررونقی دارد سالیانه مقدار زیادی از ضایعات کشاورزی دور ریخته شده ویا محصولات کشاورزی به علت عدم وجود صنایع تبدیلی به قیمت ناچیز فروخته می شود که این وضعیت موجب ضر وزیان سالیانه کشاورزان شده وضرورت دارد که صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در این منطقه ایجاد شود.

باقری گفت با توجه به محرومیت شهرستان می طلبد اعتباراتی در زمینه محرومیت زدایی در این زمینه به این شهرستان اختصاص یابد.

 شهرستان ریگان بیش از 8هزار کیلومتر مربع وسعت و302پارچه آبادی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ریگان ، معادن ، محرومیت ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار