وزارت کشور تونس از دستگیری یک باند تروریستی خطرناک در جنوب شرق این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رای الیوم، وزارت کشور تونس با صدور بیانیه ای اعلام کرد نیروهای مبارزه با تروریسم با همکاری یگان‌های نیروی هوایی و ارتش این کشور موفق شدند با کمین در منطقه «بن قردان» در جنوب شرق تونس یک باند تروریستی را دستگیر کنند.

در این بیانیه آمده است این باند تروریستی خطرناک از شهر صبراته لیبی وارد تونس شدند. آنها تحت آموزش‌های نظامی قرار گرفته و قصد داشتند با ورود به خاک تونس اقدام به حملات تروریستی در این کشور کنند.

وزارت کشور تونس همچنین اعلام کرد که اعضای این باند تروریستی برای بازجویی‌های بیشتر و دقیق تر به یگان ملی تحقیقات درباره جنایت‌های تررویستی تحویل داده شدند.

این در حالی است که وزارت دفاع تونس نیز اعلام کرد که نیروهای ارتش مستقر در مرزهای مشترک با الجزایر، به یک خودروی ناشناس که از سوی الجزایر وارد خاک تونس می شد، شلیک کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای تونسی 10 سرنشین این خودرو را که 8 نفر از آنها مغربی تبار بودند، بازداشت کردند.

در بازجویی‌های به عمل آمده این افراد اعلام کردند که قصد داشتند از تونس وارد لیبی شوند و از آنجا به اروپا مهاجرت کنند.

تونس در ماه‌های اخیر شاهد حملات ترویستی در نقاط مختلف این کشور بوده است.

این کشور در سال 2015 با 2 حمله تروریستی گسترده مرگبار به بخش گردشگری خود در گردشگاه ساحلی سوسه و همچنین موزه ملی باردو در شهر تونس مواجه شد که روی هم 60 قربانی برجاگذاشت و داعش مسئولیت هردو را به عهده گرفت.

بخش گردشگری برای اقتصاد تونس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

گروه تروریستی داعش همزمان با ناآرامی‌های لیبی پس از برکناری معمر قذافی دیکتاتور این کشور در سال 2011، در حال قدرت گرفتن در این کشور است.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار