دیواره های بتنی حلقه سوم ترافیکی شهر اصفهان اصلاح و زیباسازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در این باره افزود: سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در پیشخوان اول خود که تا پایان سال جاری با حدود 60 طرح زیباسازی در شهر اصفهان اجرا می شود به اصلاح دیواره های بتنی حلقه سوم ترافیکی توجه ویژه ای دارد.

بقایی با اشاره به جایگاه و شان تاریخی و اسلامی اصفهان از دیرباز تاکنون تصریح کرد: زیباسازی این شهر نیازمند دقت بسیار و استفاده از طرح ها و متریال هایی است که نشان دهنده هویت تاریخی و دینی اصفهان باشد.

وی ادامه داد: به همین منظور در اجرای پروژه اصلاح دیواره های بتنی بزرگراه شهید همت (از پل غدیر تا گلزار شهدا) طرحی ویژه با موضوع دوره های تاریخی معماری اصفهان و نیز موضوع دفاع مقدس در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه طول حلقه سوم ترافیکی شهر اصفهان ۴۶ کیلومتر و شامل ۱۲بزرگراه است ادامه داد: هر بزرگراه به نام یکی از شهدای دفاع مقدس مزین شده است که با استفاده از تکنیک های هنری علاوه بر معرفی دوره های مختلف معماری اصفهان در بدنه بزرگراه ها، شهدایی که نامآنها بر بزرگراه نهاده شده است نیزمعرفی می شوند.

وی بیان کرد: اصلاح دیواره های بتنی حلقه سوم ترافیکی شهر اصفهان و زیرگذرهای درون شهری سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

بقایی تصریح کرد: دستیابی به منظر مطلوب شهری با حفظ و تقویت ارزش ها و هویت معماری ایرانی- اسلامی و ایجاد نمادها و احجام مناسب در محوطه های ویژه با رویکرد هدایت و توسعه کاربرد هنر ایرانی- اسلامی شهری از جمله اهداف و موضوعات سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان می باشد که در اجرای این طرح مدنظر قرار گرفته است.

60 طرح زیباسازی شهر اصفهان در چهار قالب آبنمادها و نمادهای حجمی، نورپردازی، دیوارنگاره و دیواره های بتنی همزمان با هفته زیباسازی 15 تا 22 اسفندماه از سوی سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان رونمایی می شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار