وبسایت آی او ال در گزارشی نوشت مشکلات موجود در صنعت کشاورزی، مردم آفریقا را با کمبود مواد غذایی مواجه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت "آی‌ او‌ ال" در گزارشی نوشت: حدود 80 درصد از کشاورزان آفریقایی با کمتر از 2 هکتار زمین به فعالیت مشغول هستند. مشکلات مالی بسیار و نبود تجهیزات و مواد لازم برای کشاورزی، محدودیت های بسیاری برای شهروندان آفریقایی ایجاد کرده است.

 در حالی که تولیدات کشاورزی در سایر نقاط جهان به محدودیت نهایی تولید نزدیک می شود، گذر از این محدودیت ها برای تامین غذای جمعیت جهان، که بر اساس پیش بینی سازمان ملل تا سال 2050 به 9.7 میلیارد نفر می رسد، بسیار دشوار خواهد بود.

اطلاعات منتشر شده از سوی بانک جهانی نشان داد تولیدات کشاورزی در سال 2014 با افزایش 4.2 درصدی همراه بوده است. در حال حاضر متوسط بازده برداشت محصولات آفریقا از نصف بازده جهانی هم کمتر است. 

با وجود در اختیار داشتن 60 درصد از زمین های زراعی کشت نشده جهان، این قاره سالانه 40 میلیارد دلار بابت واردات مواد غذایی هزینه می کند.

"جوچیم وان بران،" اقتصاد دان دانشگاه "بان" در مصاحبه ای اظهار داشت: "علاقه سیاست مداران به بهبود وضع کشاورزی رو به افزایش است، اما نه در سطح مورد نیاز. کشورهای آفریقایی باید سامانه های مکانیکی خود را افزایش دهند و هزینه بیشتری را در بخش جاده ها و سایر زیر ساخت ها صرف کنند."

"ارنست یانوسکی،" مدیر بخش مدیریت کشاورزی بارکلیز در آفریقا در این باره اظهار کرد: "حتی با افزایش دسترسی به مواد کودی، محدودیت های بسیاری برای رشد و تولید محصولات کشاورزان وجود دارد. کشورهای آفریقایی نیاز دارند برای بهبود وضع خود سرمایه گذاران خارجی بیشتری جذب کنند."

وی در ادامه افزود: "با این که آفریقا فرصت بسیاری برای کشاورزی پر سود ایجاد می کند؛ تضمین بازگشت سرمایه گذاری در این قاره چندان ساده نیست."

بزرگ ترین مشکل کشاورزان آفریقایی در بخش آب و هوا رخ داده است. در سال گذشته هزاران هکتار زمین کشاورزی در کشورهای زیمباوه، زامبیا، ماداگاسکار و ... در اثر بارش شدید باران دچار خسارات شدید مالی شدند. 

در همین حال، کشورهای مناطق شرقی و جنوبی آفریقا با مشکل خشکسالی مواجه شده اند و مردم این مناطق در خطر مواجه شدن با مشکل کمبود مواد غذایی قرار دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار