این طرح فعالیت خود را همزمان با سراسر کشوردر قزوین آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: این طرح   با تشکیل ۵۰ اکیپ بازرسی به منظور کنترل و بازرسی از اماکن عرضه مواد غذایی اجرا می شود.
به گفته  شیرین نادری طرح سلامت نوروزی ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

وی افزود:  اکیپ های بازرسی در سراسر استان از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب در مناطق تحت پوشش حضور یافته و عرضه کنندگان مواد غذایی، خشکبار، آجیل و شیرینی و شکلات، اماکن بین راهی را بازرسی بهداشتی می کنند.

 کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد : در مدت ۴۵ روز اماکن بین راهی حداقل سه بار بازرسی خواهند شد تا از سلامت و بهداشت مواد غذایی عرضه شده اطمینان حاصل شود.

نادری گفت: با توجه به خانه تکانی آخر سال امکان افزایش میزان مصرف و کم شدن فشار آب و بروز برخی مشکلات می رود که ضمن کنترل این وضعیت و نیز نمونه برداری و کلرسنجی آب شرب از سلامت آب اطمینان حاصل خواهد شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط استان اظهارداشت: نظارت بر کیفیت آب استخرهای شنا برای کنترل سلامت بهداشتی آب، اماکن تفریحی، پارک ها، اقامت گاهها، اماکن گردشگری، سرویس های بهداشتی عمومی از نظر داشتن سطل زباله، مایع دستشویی، از دیگر کارهای این اکیپ های بازرسی است.

وی بیان کرد: با توجه به استقرار مسافران در برخی مدارس رعایت بهداشت در این اماکن ضروری است که بازرسی از مدارس، مساجد و آرایشگاههای زنانه و مردانه با همکاری میراث فرهنگی، دامپزشکی، اصناف، حمل و نقل و پایانه ها، با گشت های مشترک صورت می گیرد.

نادری همچنین از جمع آوری رنگ های غیرمجاز غذایی خبر داد.

نادری گفت: استفاده از رنگ های غیرمجاز در شیرینی، آجیل، جوجه کباب، کباب و پلوهای زعفرانی غیر بهداشتی و سرطان زاست که باید مردم از خرید و مصرف این مواد جدا خودداری کنند.

وی بیان کرد: همچنین استفاده از ظروف پلاستیکی شفاف یک بار مصرف برای نوشیدنی و غذای گرم خطرناک و سرطان زاست که باید از لیوان و ظروف کاغذی در اینگونه غذاها استفاده شود.

کارشناس مسئول بهداشت محیط استان همچنین از راه اندازی سامانه ۱۹۸ برای رسیدگی به شکایات مردم
خبر داد.
نادری تصریح کرد: برای رسیدگی به شکایات مردمی در حوزه غیر بهداشتی بودن محصولات غذایی سامانه ۱۹۸ راه اندازی شده که به صورت شبانه روی آماده دریافت شکایات و پیشنهادات شهروندان و مسافران است.
وی اضافه کرد: پس از ثبت شکایات در مدت ۷۲ ساعت پیگیری و رسیدگی به آنها انجام شده و در سایت اطلاع رسانی می شود.
انتهای پیام/

برچسب ها: آغاز ، طرح ، سلامت ، نوروزی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار