یکی از شعارهای مورد توجه داوطلبان نمایندگی مجلس دهم، بهبود وضعیت اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روند انتخابات و عوامل موثر بر پیروزی داوطلبان گزینه‌هایی موثر هستند که یکی از آنها اقتصاد خصوصا در دوران پسابرجام است. از این رو برخی داوطلبان وعده حل معضلات اقتصادی کشور را به عنوان برگ برنده‌ای برای پیروزی در انتخابات می‌دانند، البته کم نیستند اتفاقات سیاسی که بر اقتصاد تاثیرگذارند و گاهی هم برعکس، این مسائل اقتصادی است که برای سیاسیون و سیاست تعیین تکلیف می‌کند، همین باعث می شود که اقتصاد و سیاست دو مقوله ناگسستنی محسوب شوند.

اقتصاد در شرایط فعلی پیوندی ناگسستنی با انتخابات 7 اسفند دارد چرا که مردم بعد از لغو تحریم‌های ظالمانه غرب چشم امید به بهبود وضعیت اقتصادی کشور دوخته‌اند، انتخاب شعار اقتصادی از سوی داوطلبان در جریان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی این موضوع را  ثابت می‌کند.

براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، اقتصاد اصلی‌ترین مسئله کشور است لذا رقابت برای پیروزی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باید در راستای حل این مسئله باشد.

اتهامات بی‌اساس نسبت به فعالیت صلح آمیز هسته‌ای و اعمال تحریم‌های ظالمانه شرایطی را در کشور ایجاد کرد که باعث شد ماشین اقتصاد ایران به کندی پیش برود. اما در شرایط فعلی و در دوران پسا برجام که دو انتخابات حساس نیز روبرویمان قرار دارد، قطعا وضعیت اقتصادی و انتخابات بر یکدیگر تاثیرگذار خواهند بود.

وعده های اقتصادی و رفع مشکلات این حوزه در شرایط فعلی در اولویت فعالیت تمامی نامزدهای انتخاباتی قرار گرفته است چرا که اقتصاد موضوعی است که در متن زندگی مردم قرار دارد و آنان در شرایطی که احساس کنند وعده‌ها رنگ و بویی از حقیقت ندارد از کاندیدا و حتی شاید از فضای انتخابات دور شوند.

داوطلبان انتخاباتی دلسوز نظام، رهبری و کشور باید در صورتی پا به این عرصه مهم و حساس ‌بگذارند که احساس کنند، می توانند به حل اصلی‌ترین معضل کشور در آینده کمک کنند چرا که اتحاد و همدلی نمایندگان مجلس آینده نسبت به وضعیت اقتصادی امری مهم است و نباید در آینده برداشتهای متفاوت در این عرصه شکل گیرد. همچنین نظارت بر تبلیغات داوطلبان انتخاباتی در این راستا کمک خواهد کرد تا فضای کشور در شرایط فعلی با وعده‌های پوچ تبلیغاتی ملتهب نشود.

در نهایت داوطلبان باید با انتخاب شعارهای اقتصادی علاوه بر تلاش برای پیروزی در انتخابات ، تعهد و پیمان خود را نسبت به مردم در عملیاتی کردن این وعده ها به اثبات برسانند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.