اسفند از راه رسيد، ماهي كه ميان دوازده ماه سال كمتر به آن توجه مي‌كنيم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ اسفند آخر سال است و همه به دنبال تسويه حساب‌هاي مالي و خريد كردن و خانه‌تكاني هستند، علاوه بر اينها امسال اسفند ماه رنگ و بوي ديگري نيز به خود گرفته است، رنگ مشاركت در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري.


با آغاز تبليغات نامزدهاي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از نخستين ساعت چهره شهر همدان هم انتخاباتي شد. اين روزها صبح كه از خانه بيرون مي‌آييم چشم‌ها بيشتر از هر وقت ديگر تصاوير و شعارهايي را مي‌بيند كه بر روي بنر يا كاغذ و يا تابلوهاي تبليغاتي پرشده است.

تبليغاتي كه مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي انتخاب براي شهروندان باشد، بعضي‌ها به قانون اهميت مي‌دهند و از مكان‌هايي كه تعيين شده براي تبليغ استفاده مي‌كنند اما كساني هم هستند كه نسبت به اين موضوع بي‌توجهي مي‌كنند و در مدت تعيين شده براي معرفي خود، چهره شهر را نازيبا مي‌كنند.

اين بي‌اهميتي و نصب بي‌قاعده و قانون اعلان‌هاي تبليغاتي مختلف براي نامزدهاي مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي باعث مي‌شود شهر چهره نازيبايي به خود بگيرد و هزينه‌هاي گزافي براي از بين بردن آنها روي دست مسؤولان مربوطه قرار گيرد.

در استان همدان هم مسؤولان برگزاري انتخابات در روزهاي اخير مكان‌هايي براي نصب تصاوير و شعارهاي انتخاباتي نامزدهاي اين دوره از انتخابات تعيين كرده‌اند كه اميدواريم به قانون و حقوق شهروندان احترام بگذارند.

در اين ميان برخي از نامزدها از نصب تبليغات خود در مكان‌هاي ممنوع، آگاهي و اطلاع ندارند اما بايد به افرادي كه در ستادهاي انتخاباتي آنها فعاليت مي‌كنند اين موارد را گوشزد كنند، همچنين براساس قانون انتخابات اندازه تصاوير در اين دوره بايد در قطع آ 5 باشد اما متأسفانه تصاويري بزرگتر از حد در سطح شهر نصب شده است.

در چندين خيابان شهر همدان عكس‌هاي برخي از نامزدهاي انتخابات بر روي ديوار، تير چراغ برق، باجه‌هاي فروش روزنامه، كركره‌هاي بسته مغازه‌ها و... ديده مي‌شود و اين درحالي است كه جايگاه‌هاي تعيين شده براي نصب اين موارد گاه خالي است. اميدواريم در روزهاي باقي‌مانده براي تبليغات شاهد شهري پاكيزه و به دور از هرگونه قانون‌گريزي باشيم.

يادآور مي‌شود، انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و همچنين پنجمين دوره خبرگان رهبري 7 اسفند ماه برگزار مي‌شود و رقابت تبليغاتي نامزدهاي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري نيز از آغازين ساعات روز 22 بهمن ماه شروع شده و تا 24 ساعت قبل از آغاز رأي‌گيري ادامه دارد.
ه.الف

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.