شهردار خرم آباد گفت: با تدابیر اندیشیده شده در این دوره از انتخابات، آلودگی های تبلیغاتی در سطح مناطق سه گانه این شهرستان به طور چشمگیری کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ،عیدی بیرانوند افزود: در تبلغیات دوره های گذشته حجم بسیار بالای پوستر و کارت ها تبلیغاتی به همراه دیوار نویسی های غیرمجاز، موجب بروز آلودگی های تبلیغاتی در شهر می شد.

وی گفت: امسال با همکاری بسیار مطلوب دادستان ، فرمانداری و نیروی انتظامی خرم آباد و افزایش قدرت اجرایی برخورد با متخلفان، این موارد غیرمجاز تبلیغاتی کاهش یافته است.

وی افزود: در تبلیغات جاری، از نصب بنر، تصاویر و اعلامیه های انتخاباتی بر دیوارها و اماکن عمومی شهر، شعار نویسی و توزیع بیش از حد کارت های تبلیغاتی جلوگیری شده است.

شهردار خرم آباد گفت: امسال شش تیم کمیته اجرایی قانون تبلیغات با لوگو و لباس های مخصوص به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.

عیدی بیرانوند افزود: در این راستا با هرگونه تخلف تبلیغاتی و روش های غیرمجاز جذب آرا برخورد شده و متخلفان با همکاری فرمانداری و نیروی انتظامی به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی با اشاره به فعالیت این ستاد تا پایان انتخابات گفت: دیوارنویسی، نصب پوستربا ابعاد بیش از 15 در 20 سانتیمتر، ایجاد بیش از یک ستاد انتخاباتی در هر منطقه، استفاده از بلندگو، راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی در شهر و برپایی همایش های غیرمجاز از مصادیق تخلفات تبلیغاتی است.

شهردار خرم آباد اضافه کرد: به منظور یکسان سازی تبلیغات نامزدها، طراحی و چاپ بنرهای تبلیغاتی از طریق مزایده به یک شرکت واحد واگذار شده است.

عیدی بیرانوند همچنین گفت: نامزدهای انتخاباتی توجه کنند که در مناطق ممنوعه به هیچ عنوان ستاد انتخاباتی ایجاد نشود چراکه در غیراین صورت نسبت به جمع آوری ستاد اقدام خواهد شد.

وی افزود: از پل حاجی تا پل انقلاب، رودخانه تا خیابان 17 شهریور و خیابان مطهری نقاط ممنوعه شهر برای ایجاد ستاد و فعالیت های تبلیغاتی است.

در حال حاضر 157 داوطلب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و سه نفر نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در لرستان وجود دارد .

از مجموع جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری لرستان یک میلیون و 409 هزار و36 نفر واجد شرایط شرکت درانتخابات هفتم اسفند ماه دراین استان هستند.

لرستان دارای 11 شهرستان ، هفت حوزه انتخابیه و 9 کرسی مجلس شورای اسلامی است.

سهم خرم آباد از نمایندگان خانه ملت دو نفر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.