به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،سعید محوری در دیدار با حجتالاسلام سید علیاصغر حسینی امام جمعه یاسوج با ارائه گزارشی از وظایف و اهداف ثبت اسناد و املاک و همچنین عملکرد این اداره کل اظهار کرد: الکترونیکی شدن ثبت اسناد یکی از مهمترین دستاوردهای این اداره کل بهشمار میرود که با تلاش شبانهروزی و مستمر کارکنان ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای سامانه ثبت آنی معاملات و صدور اسناد مالکیت به صورت الکترونیکی محقق شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد به آمار ازدواج و طلاق در سطح استان اشاره کرد و گفت: در 10 ماه گذشته تعداد 5 هزار و 674 واقعه ازدواج در سطح استان در دفاتر رسمی ازدواج به ثبت رسیده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که 4 هزار و 820 واقعه ازدواج بوده است رشد 10 درصدی را نشان میدهد.
محوری به آمار طلاق نیز اشاره کرد و گفت: در همین مدت تعداد یکهزار و 252 واقعه طلاق در سطح استان به ثبت رسید که این آمار در 10 ماهه مشابه سال 93 تعداد 696 واقعه بود که رشد 47 درصدی را نشان میدهد.
وی با ابراز نگرانی از رشد 47 درصدی طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ریشه بسیاری از طلاقها نداشتن درک مناسب از روابط زناشویی است که ضروری است پیش از تشکیل زندگی مشترک، آموزشهای لازم به جوانان و نوجوانان انتقال داده شود تا آنها مهارتهای لازم را بیاموزند.
محوری در بیان ارائه راهکارهای برونرفت از این وضعیت خاطرنشان کرد: ورود دستگاههای آموزشی و فرهنگی در زمینه آموزش ازدواج درست و منطقی، نهادینه شدن گفتوگو در بین زوجین برای حل مسائل و مشکلات زندگی، آگاهیبخشی به خانوادهها و فعالسازی سازمانهای مردمنهاد در راستای کاهش طلاق با توجه به تاثیرگذاری مطلوب آنها را از جمله مهمترین راهکارهای موجود برای برونرفت جامعه از این وضعیت عنوان کرد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش بزرگان در این مورد اشاره کرد و گفت: ریشسفیدان و بزرگان ایلات و طوایف استان نیز میتوانند با پا در میانی و راهنمایی جوانان در کاهش آمار طلاق و افزایش سنت ازدواج کمهزینه تاثیر بسزایی داشته باشند.
محوری ضمن بیان سایر فعالیتهای حوزههای اداری از جمله ثبت شرکتها، اجرای اسناد لازمالاجراء و همچنین طرح کاداستر توضیحاتی را بیان و اظهار کرد: با ایجاد طرح کاداستر 100 درصد فرایند ثبت تا صدور اسناد مالکیت به صورت مکانیزه انجام میشود.
وی افزود: تمام تلاشهای انجام شده اداره کل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد در راستای افزایش رضایتمندی مردم و کاستن از هزینههای مختلف برای خدمترسانی بیشتر به مردم بوده است.
انتهای پیام /