طرح جامع ایمنی راههای استان نقشه راه دستگاههای متولی دربخش حمل ونقل وایمنی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در یازدهمین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان بااشاره به تدوین برنامه های کارآمد و جامع، استمرار در اجرایی آن و پیگیری و جدیت در کار از ملزومات مهم درتحقق اهداف مورد نظر است که باید با مشارکت و همکاری تمامی نهادها و دستگاههای مسئول به انجام برسد.

تقی کهوریان افزود:خوشبختانه در سالهای اخیر شاهد سیر نزولی آمار کشته های جاده ای در استان هستیم که با اتمام طرح جامع ایمنی راهها، نقاط ضعف و سهم هریک از پارامترهای دخیل در وقوع حوادث رانندگی ، برنامه های و وظایف هریک از دستگاههای متولی برای انجام اقدامات لازم درکاهش این حوادث به روشنی تبیین خواهد شد.

وی همچنین به گزارشات نهادهای رسمی در خصوص افزایش سفرهای گردشگران خارجی به داخل ایران در سال 2016 گفت:با شرایطی که پس از برجام در روابط بین المللی ایجاد شده و بویژه ناامنی های کشورهای منطقه پیش بینی می شود که سال آینده شاهد رشد چشم گیر گردشگران خارجی به داخل کشور باشیم و باید در بحث ایمن سازی راهها و کاهش حوادث رانندگی اهتمام جدی انجام گیرد .

ارسلان شکری مدیرراهداری اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی نیز دراین جلسه گفت: درطرح حذف نقاط پرتصادف استان با همکاری ادارات شهرستان ها و مجموعه پلیس راه تا کنون 75 محل شناسایی شده که مطالعات دقیق 24 محل به اتمام رسیده است.

وی افزود:با اتمام مطالعات کارشناسی این نقاط براساس اولویت بندی کارهای ایمن سازی و حذف نقاط پرتصادف اجرا می شود.

شکری آشکارسازی نقاط پرتصادف با استفاده از علائم هشدار دهنده ، نصب چراخ های چشمک زن و انجام برخی اقدامات عمرانی را از کارهای اولیه در دست اجرا برای کاهش حوادث رانندگی در نقاط پرتصادف در استان عنوان کرد


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.