۱۳طلبه دامغانی در جشنواره ملی علامه حلی حائز مقام برتر شدند

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع)دامغان گفت : ۱۳طلبه دامغانی در جشنواره ملی علامه حلی حائز مقام برتر شدند، گفت:
حجت الاسلام احمد عالیشاهی با بیان اینکه۵۰۰ طلبه برادر وخواهر در حوزه های علمیه این شهرستان تحصیل می کنند.گفت: سال گذشته ۸۰نفر از طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع)دامغان در جشنواره ملی علامه حلی شرکت کردندکه حائز مقام برتر شدند.
وی اضافه کرد: بابررسی و ارزیابی های انجام شده از سوی داورهای شرکت کننده علمی جشنواره علامه حلی ۱۳نفر از طلاب دامغانی ممتاز شناخته شده و مفتخر به کسب لوح تقدیر از این جشنواره ملی شدند.
مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان دامغان افزود: این حوزه در بحث پژوهش در بین ۱۳حوزه علمیه برادران استان سمنان مقام نخست را از آن خود کرده است.
عالیشاهی با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند طلاب متدین و باسواد است، تصریح کرد: حوزه های علمیه به عنوان یکی از مراکز علمی نقش مهمی در پاسخگوی به نیازهای جامعه دارند.
وی با اشاره به تحصیل ۷۳ طلبه در حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) دامغان اظهار داشت: در این مدرسه طلاب علوم دینی از پایه یک تا چهار مشغول به تحصیل بوده و پایه های پنج تا شش نیز در حوزه علمیه امام کاظم (ع) واز پایه هفت تا ده هم در حوزه علمیه امام باقر ‌(ع) ادامه تحصیل می دهد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) دامغان بابیان اینکه در نیم سال اول سال تحصیلی ۹۵_۹۴میزان ۹۵ درصد طلاب این مدرسه علمیه از پیشرفت تحصیلی خوبی برخودار بوده اند، افزود: ۵۵ درصد طلاب این حوزه دارای معدل بالای ۱۷ و ۲۵ درصد دیگر معدل بالای ۱۸ دارند.

عالیشاهی گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده معدل طلاب دامغانی مشغول به تحصیل در حوزه علمیه امام صادق (ع) دامغان نسبت به سال قبل از رشد ۱۲درصدی برخودار بود.

در شهرستان دامغان چها ر حوزه علمیه برادران وخواهران وجود دارد که ۵۰۰ طلبه برادر وخواهر در آن مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.