دانشگاه علمی کاربردی برای حمایت از دانشجویان از ایده‌های جدید و برتر، وام‌هایی را برای حمایت از تجاری‌سازی ایده‌های جدید در نظر گرفته است.

محمد اخباری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کیفیت مراکز و بازنگری رشته‌ها براساس تامین نیاز روز بازار کار را سال آینده در اولویت قرار دادیم و رشته‌هایی که بیشتر از 5 سال عمر داشته باشند مورد بازنگری قرار می‌گیرند، تلاش بر این است این بازنگری ها تا مهر ماه به پایان برسد.

وی افزود : حمایت از ایده‌های برتر در تمام حوزه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به توسعه تعاملات بین‌المللی این دانشگاه برای رفع نیازهای صنعت و اقتصاد گفت: دانشگاه علمی‌کاربردی با ارائه وام‌ و استقرار در مراکز رشد از ایده‌های فناورانه حمایت می‌کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی افزود: دانشگاه علمی‌کاربردی یک دانشگاه تقاضامحور و براساس نیاز روز بازار است که نیازهای صنعت و اقتصاد را از طریق علم روز دنیا شناسایی کرده و برای رفع آنها برنامه‌ریزی می‌کند.

وی اظهار داشت: ما در دانشگاه علمی‌کاربردی به عنوان تنها دانشگاه نسل سوم کشور به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بتوانیم از دستاوردهای روز دنیا بهره‌گیری کنیم و برای این منظور نیازمند خوشه‌های فناور و استارتاپ‌ها هستیم که ایده‌های جدید را با برگزاری استارتاپ‌ها به فناوری نزدیک‌تر کنیم.

اخباری گفت: در شرایط پسابرجام ما باید بتوانیم با تعامل با کشورهای دیگر از ره‌یافته‌های جهانی استفاده کنیم تا در راستای توسعه پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی با افزایش فناوری‌های روز دنیا بهره لازم را ببریم.

وی با اشاره به حمایت این دانشگاه از ایده‌های جدید و برتر گفت: دانشگاه علمی کاربردی وام‌هایی را برای حمایت از تجاری‌سازی ایده‌های جدید در نظر گرفته است، همچنین صاحبان این ایده‌ها می‌توانند در خوشه‌های فناور دانشگاه جای گرفته و در مرکز رشد دانشگاه مستقر شوند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار