مسئول انجمن سینمای جوان بروجرد از ساخت فیلم زندگی خلبان شهید عبدالرضا کوپال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران لرستان؛ رضا میرزایی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با ساخت فیلم از زندگی خلبان شهید عبدالرضا کوپال در شهرستان بروجرد موافقت کرد

گفت: این فیلم در ٦٠ دقیقه توسط منصوره باجلان، از هنرمندان بروجردی ساخته می‌شود.

وی اظهار کرد: این اثر مراحل پیش‌تولید را طی می‌کند و کارگردان در حال بازنویسی نهایی فیلم‌نامه و انتخاب عوامل اصلی تولید این فیلم است.

عبدالرضا کوپال پنجم اردیبهشت سال ١٣٣١ هـ. ش در بخش اشترینان از توابع بروجرد در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود. وی در سال ١٣٤٨ در دانشکده خلبانی ثبت‌نام و پذیرفته شد و پس از طی دوره مقدماتی و گذراندن دوره زبان انگلیسی در سال ١٣٥٢ برای طی دوره تکمیلی خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس از دو سال آموزش در آنجا در سال ١٣٥٤ به ایران بازگشت.

با حمله ارتش نیروهای عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران، وی مصمم شد تا با حضور فعال در پروازها، به مقابله با دژخیمان مهاجم بپردازد و در طول مدت خدمتش که بیش از ٧٠ صوتی بر فراز آسمان بغداد و سایر شهرهای عراق در پرونده‌اش ثبت شد، بارها مورد اصابت گلوله‌های ضد هوایی ارتش بعثی قرار گرفت ولی هر بار توانست هواپیمای خود را باوجود نقص فنی روی باند فرود بیاورد و به همین خاطر مورد تشویق متعدد قرار گرفت.

وی در روز نوزدهم دی‌ماه سال ١٣٥٩ پس از انجام مأموریت در حین بازگشت هواپیمایش مورد اصابت موشک دشمن قرار می‌گیرد و به شهادت می‌رسد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ساخت ، فیلم ، خلبان ، بروجرد ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.