این روزها واژه گیک معانی بسیاری دارد که در این گزارش به جزئیات آن پرداخته ایم.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رفتارهایی گوناگون همراه با اشتیاق و هیجان، شاید مهمترین ویژگی عاشقان دنیای فناوری است. پول، جایگاه اجتماعی و یا شهرت هدف آنها نیست،"گیک" (Geek) ها معمولا کارهایی را انجام می دهند که از آن لذت ببرند، آن ها در نظر دیگران آدم هایی عجیب و غریب جلوه می کنند همین امر سبب می شود که این افراد را اجتماع گریز هم به حساب بیایند.

گیک ها زندگی تکنولوژی را برای ما جذابتر می کنند آن ها با اطلاعات خاص خودشان گیک شدن را به ما یاد می دهند. یک گیک واقعی دغدغه ی درک نشدن توسط جامعه را همیشه به همراه دارد. یک گلدان کاکتوس برای جذب امواج الکترونیکی زینت بخش میز کارشان است، اصولا میز کار و ابزار های جانبی شان مخصوص به خود است. ابزارهایی که جزئی جدا نشدنی از این افراد هستند و معمولا در یک کیف دستی همیشه همراهشان دارند.
برنامه نویسی به هر زبان یکی ازشعبده بازی های ساده آن ها است. اطلاعات شان در چند هارد اکسترنال هم جا نشده و هرروز به فکر خرید فضایی تازه برای ذخیره اطلاعتشان هستند، امکان ندارد به آنها ایمیلی بزنید و در عرض چند دقیقه جوابی از آنها مشاهده نکنید، از بر بودن بازی های رایانه ای معروف فقط بخشی از خصوصیات این افراد است.

اغلب افرادی که خود را گیک واقعی می دانند با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند به در آمدزایی در حوزه های طراحی وب و برنامه نویسی مشغول هستند. زمان های سپری شده در اینترنت تماما جزء زمان های مفید محسوب می شوند اما وابستگی به آن در زندگی و طولانی مدت ارتباطات ما را دچار اختلال می کند.

برای گیک ها تصاویر گرافیکی فراوانی ساخته شده، از شب بیداری آن ها تا رفتار غیرعادی که به نظر بسیاری از کاربران عادی مضحک به نظر می رسد.



گزارش از فائزه نوروزبیگی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار