رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: 500 میلیون دلار تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه کشت گلخانه‌ای جنوب استان کرمان اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محسن جلال‌پور در نشست اعضای هیئت نمایندگان اتاق کرمان با اشاره به مزیت‌های کشت گلخانه‌ای گفت: در حال حاضر یک هزار و 200 هکتار گشت گلخانه‌ای در جنوب استان کرمان وجود دارد و مقرر شده است با اختصاص این تسهیلات این میزان به 2 هزار و 200 هکتار افزایش یابد.

وی کمبود سرمایه و تکنولوژی را دو مشکل اساسی کشور عنوان کرد و افزود: تنها راه برون رفت کشور از وضعیت کنونی، جذب سرمایه است، زیرا تکنولوژی را می‌توان انتقال داد اما برای ورود سرمایه به کشور باید به سرمایه‌گذاران اطمینان و امنیت بدهیم.

جلال‌پور با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور با سه مشکل اساسی رو‌به رو است، ادامه داد: مشکلات فضای داخلی، عدم آمادگی بنگاه‌های اقتصادی برای مشارکت در جذب سرمایه و همچنین بروکراسی اداری که موجب به وجود آمدن فساد می‌شود، جذب سرمایه‌گذاری خارجی را سخت کرده و باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه هرچه دولت بزرگ‌تر باشد بروکراسی اداری هم بیشتر است، ابراز داشت: دولت باید کوچک شود، زیرا در این شرایط سرمایه‌گذار اطمینان به رقابت سالم ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نوسعه ، گلخانه ، جنوب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار