13 اسفند ماه جاری بزرگترین رویداد حفظ قرآن خراسان جنوبی برگزار می‌شود ،مسابقه کتبی حفظ قرآن کریم نیز در 9 حوزه در بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازبيرجند؛کارشناس امور قرآنی اوقاف خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم چند سالی است که بر مبنای تأکید رهبر معظم انقلاب پی‌گیری می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی عباسی افزود : در سازمان اوقاف 4 سالی است که طرح تربیت حافظان قرآن کریم کلید خورده است و در این راستا در گام اول کسانی که حدأقل سه جزء قرآن را حفظ کرده اند را برای آموزش یک هفته‌ای به قم اعزام می‌شوند و پس از آموزش‌های لازم، امتحان و کسب گواهینامه طرح تربیت حافظان شروع می‌شود.

وی گفت:مسابقات حفظ قرآن کریم اوقاف شامل حفظ جزء 30، جزء سی و 1، جزء سی و جزء ا و 2، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء،حفظ کل، حفظ موضوعی 150 موضوع، 300 موضوع و 120 موضوع است.

وی افزود: کسانی که در مسابقه حفظ قرآن شرکت کرده‌اند ابتدا در آزمون شفاهی شرکت می‌کنند و سپس در یک آزمون کتبی شرکت می‌کنند که این آزمون کتبی امسال 13 اسفند ماه برگزار می‌شود.

کارشناس امور قرآنی اوقاف اظهار کرد : آزمون کتبی حفظ قرآن در خراسان جنوبی در 9 حوزه برگزار می‌شود که شامل نهبندان درحسینیه سیدالشهدا، بیرجند، نهبندان و سربیشه به صورت تجمیع درآستان امامزادگان باقریه، طبس، بشرویه درحسنیه حضرت رقیه، فردوس در امامزادگان فردوس، سرایان در هیئت جانساران، خضری ـ دشت بیاض حوزه در علمیه امام محمد باقر(ع) و امامزاده اسماعیل، قائن در فاطمیه قاین و زیرکوه در روستای اسفشاد و دارالقرآن امام حسن مجتبی حاجی آباد می باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.