سخت‌گیری‌ها سبب شده تا هنرمندان به اجبار انرژی خود را صرف اجرای آثار خارجی که ربطی به فرهنگ ما ندارد، کنند.

رویا میرعلمی بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش «مضحکه‌ای شبیه قتل» و ایفای نقش در آن گفت: در این نمایش نقش «جان جان خانم» همسر و سوگلی ناصرالدین‌شاه قاجار را که شخصیتی خیالی و زائیده تخیل نمایشنامه‌نویس است ایفا می‌کنم. این  شخصیت نسبت به انسان‌های زمانه خودش پیشروتر و با افکار کهنه شاه مخالف است و پس از ترور ناصرالدین شاه تصمیم می‌گیرد برای خندیدن مردم مضحکه‌ای به پا کند.

وی ادامه داد: الهام پاوه‌نژاد نقش هووی جان جان خانم را ایفا می‌کند. به همین سبب بیشترین چالش و کشمکش را با او دارم. در سه اثر نمایشی آتن-مسکو، اهل قبور و تله تئاتری از هادی مرزبان با او همبازی بودم. به همین دلیل شناخت خوبی از یکدیگر داریم.

میرعلمی در خصوص ویژگی‌های نمایش «مضحکه‌ای شبیه قتل» اظهار داشت: این اثر نمایشی به عقیده من جزو دسته کمدی‌های فاخر قرار می‌گیرد؛ چرا که صرفا برای خنداندن تماشاگر به روی صحنه نمی‌رود. بلکه در لباس تاریخ دغدغه و حرف‌های جامعه امروز را بیان می‌کند و روایتگر زندگی آن گروه از مردمی است که همواره به دنبال آسایش و آرامش سلب شده‌شان هستند. تماشاگر نمایش «مضحکه‌ای شبیه قتل» نمایشی می‌بیند که حرف‌هایش در جامعه امروزی ما به ازا دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی سخت‌گیری‌های شورای نظارت و ارزشیابی سبب شده است تا به اجبار انرژی بسیاری از هنرمندان صرف اجرای آثار خارجی که ربطی به جامعه ما ندارد شود. در صورتی که تماشاگران با نمایش‌هایی که برخاسته از فرهنگ خودمان است، بیشتر ارتباط برقرار و همذات‌پنداری می‌کنند. البته در این میان نمایش‌های ایرانی هم هستند که موفق عمل نمی‌کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار