احزاب و گروه های اردنی مخالفت خود را با هر گونه تجاوز نظامی زمینی به خاک سوریه اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ائتلاف احزاب ملی گرا و چپگرای اردن روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای تلاش برخی از کشورهای عربی و ترکیه برای تجاوز زمینی به سوریه را محکوم کردند.

این احزاب از حکومت اردن خواستند در این سیاست خصمانه علیه سوریه شرکت نکند. در این بیانیه آمده است: اردن باید برای حل و فصل بحران موجود از طریق مسالمت آمیز تلاش و با هر گونه تجاوز خارجی به سوریه مخالفت کند زیرا چنین تجاوزی، ملت اردن را با بحران روبرو می کند و به همه کشورهای عربی آسیب می رساند.

ائتلاف احزاب ملی و چپگرای اردن اضافه کرد: برافروختن آتش بحران در سوریه و عراق و فرسایش قدرت نظامی و سیاسی و نابود کردن دستاوردهای تاریخی این دو کشور به سود رژیم صهیونیستی است.

دبیرکل حزب بعث اردن نیز درمقاله ای نوشت: سوریه همانگونه که در پنج سال گذشته بر متجاوزان پیروز شده است، بر هر متجاوز دیگری که حاکمیت و تمامیت ارضی آن را تهدید کند پیروز می شود.

فواد دبور افزود: رجب طیب اردوغان نمی تواند سوریه را مغلوب کند و تلاش های وی نشان می دهد او آماده است برای رسیدن به اهداف خود به هر وسیله ای متوسل شود.

وی اضافه کرد: پیگیری اهداف با استفاده از کشتار بیگناهان و تخریب کشورهای اسلامی بویژه کشورهای همسایه باعث دشمنی این کشورها با ترکیه و ضررهای اقتصادی هنگفتی برای این کشور شده است.

دبور بیان کرد: اردوغان آتش کینه و تنفر را علیه سوریه، عراق، ایران و مصر برافروخت و با تجاوز مکرر به خاک عراق و سوریه فقط به رژیم صهیونیستی خدمت می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار