معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: این آمار به هیچ عنوان شایسته و مطلوب پایتخت یک کشور اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: همایشی برای تجلیل از ائمه‌ جماعاتی که در طرح "نهضت قرآنی" مشارکت مثمر ثمری داشته‌اند، روز بیستم اسفند در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی خوبی امسال برای اولین بار آغاز شده که برقراری کرسی‌های تلاوت و تفسیر به ترتیب در 400 و 500 مسجد استان تهران از جمله‌ این اقدامات بوده است.

حجت‌الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: این هماش به عنوان یک تجدید قوا در نظر گرفته می‌شود تا فعالیت‌هایی که امسال برای اولین بار شروع شده با روحیه‌ای مضاعف در  سال آینده پیگیری شود و توسعه یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه تا پایان سال گذشته در 900 مسجد از مجموعه‌ی 2 هزار و پانصد مسجد استان تهران اقامه‌ نماز صبح داشته‌ایم، تصریح کرد: ما در ابتدای سال این  وعده را داده‌ بودیم که تا پایان سال جاری شاهد اقامه نماز جماعت صبح در پانصد مسجد دیگر استان باشیم، از این رو با اجرای طرح و بسته‌های عملیاتی گوناگون با محوریت نماز جماعت صبح شاهد آن بودیم که تا به امروز چهارصد مسجد دیگر نماز جماعت صبح را بر پا می‌کنند و تا پایان سال صد مسجد دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنان در بیش از پنجاه درصد مساجد استان تهران نماز جماعت صبح اقامه نمی‌شوند، بیان کرد: این آمار به هیچ عنوان مطلوب مرکز یک کشور اسلامی نیست که نظر سنجی انجام شده در سال جاری نشان داد فقدان انگیزه برای هیئت امنا و خادمان، مهم‌ترین مانع برای فعال بودن مساجد در زمان اذان صبح است.

حجت الاسلام کرمی افزود: فقدان انگیزه به هیچ وجه نباید بهانه‌ای برای خاموش بودن چراغ خانه‌ خدا در هنگام اذان تلقی شود و ما شروع به رایزنی با ائمه‌ جماعت و کارگزاران مساجد کرده‌ایم تا در سال آینده شاهد باز بودن در تمامی مسجدهای استان برای نماز صبح باشیم.

معاون فرهنگی فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با ذکر این نکته که در سایر کشورهای مسلمان، نمازگزاران از یک ساعت مانده به اذان صبح رهسپار مساجد می‌شوند، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در ارتباط با برگزاری نماز صبح در مساجد تهران مطالبه و گلایه مستقیمی داشتند و فرمودند« چرا باید بشنوم در مساجد تهران به عنوان عاصمه جهان اسلام نما جماعت برگزار نمی‌شود، چرا موقع اذان صبح نباید صدای اذان در شهر طنین انداز شود» ما این مطالبه مقام معظم رهبری را در قالب رایزنی‌های انجام شده به گوش ائمه‌ جماعت و کارگزاران مساجد رسانده‌ایم و در حال پیگیری آن هستیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
همینه دیگه...کم کم برای نماز ظهرو عصر و بعد کم کم برای نماز مغرب و عشا و بعدش هم دیگه در مسجد ها رو تخته میکنند که البته خدا نکنه
آخرین اخبار