مجتبی رجبی معمار از دلایل کم کاری خود و بازی در نمایش «مراسم قطع دست در اسپوکن» گفت.

مجتبی رجبی‌معمار بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش «مراسم قطع دست در اسپوکن» و تجربه بازی در این نمایش گفت:  این اثر نمایشی سومین همکاری من با سیاوش بهادری راد است. این نمایش اثری طنز و وابسته به فرهنگ آمریکا است و برعکس سایر نمایشنامه‌های مارتین مک‌دونا که بر طنز کلامی استوار بوده دارای طنز موقعیت است.
 
وی ادامه داد: بازی در «مراسم قطع دست در اسپوکن» طنزی سیاه که جای آن در ایران خالی است برایم  تجربه جالبی بود البته به دلیل دوری مخاطبان از فضای فرهنگی موجود در اثر سعی کردیم بدون ایرانیزه کردن نمایشنامه را به فرهنگ خودمان نزدیک کنیم.
 
رجبی معمار بیان کرد: ممکن است برخی از خوانندگان به سبب زندگی نکردن و نداشتن آشنایی با جغرافیای مارتین مک‌دونا در برخورد اول ارتباط لازم را برقرار نکنند اما در این نمایش با تمهیداتی لازم در زمینه شیوه بازی، کارگردانی و... فضای نمایش را برای مخاطبان قابل درک کرده‌ایم.
 
وی در خصوص ویژگی‌های نقش خود گفت: نروین تنوع رفتاری دارد. در حقیقت کلاژی از رفتارهای متفاوت است او در حالی که مجنون و دیوانه به نظر می‌رسد اما حرف‌های منطقی می‌زند. در حقیقت این شخصیت به گونه‌ای بهلول وار است که از نشر سطح آگاهی و دانایی پایین‌تر از بهلول قرار می‌گیرد.
 
مجتبی رجبی معمار درباره دلیل کم کاری خود بیان کرد: تصمیم گرفتم گزیده کار باشم و همین مسئله سبب شده تا در تصویر و صحنه کم کار به نظر برسم. متاسفانه بخشی از آثاری که تولید می‌شوند از کیفیت کافی برخوردار نیستند و این قضیه هنرمند را به سمت کم و گزیده کاری سوق می‌دهد در حال حاضر تمرکز خود را معطوف به عرصه تئاتر کرده‌ام.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار