زنجان؛

کارت هوشمند دروازه دولت الکترونیک

معاون فناوری اطلاعات و آمار ثبت احوال استان زنجان گفت: کارت هوشمند دروازه ی به سوی دولت الکترونیک است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ معاون فناوری اطلاعات و آمار ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه هوشمند سازی کارت ملی رسماّ از سال 92 آغاز شده است گفت: طی سال های اخیر مجموعاّ در استان زنجان 83 هزار کارت هوشمند ملی صادرو تحویل متقاضیان داده شده است.

ژالچیان با بیان اینکه از این 83 هزار کارت هوشمند 58 هزار کارت متعلق به امسال می باشد، افزود:طی اعلام طرح وزارت تعاون به خاطر دریافت یارانه ها استقبال مردم در سال 94 روند خوبی داشته است.

وی ادامه داد: پروسه تحویل کارت هوشمند در طی دو مرحله انجام می گیرد در مرحله اول پیش ثبت نام با مراجعه ی افراد به سایت ثبت احوال و در قدم بعدی با مراجعه به مراکز معتبر استان نوبت دهی صورت می گیردو اطلاعات بیومتریک اشخاص ثبت می شود.

معاون فناوری اطلاعات و آمار ثبت احوال استان با بیان اینکه هم اکنون 32 مرکز معتبر در استان به صورت پیش خوان دولت فعالیت دارند افزود: در این مراکز، آدرس، کدپستی افراد وهمچنین اثر ده انگشت متقاضیان ثبت شده وتصویر چهره آنها در همان مرکز ذخیره و ارسال می شودو در آخر هزینه ی 25 هزارو 900 تومان دریافت می شود.

ژالچیان در ادامه بیان کرد: از بهمن ماه سال جاری جامعه ی هدف ما افراد بالای 18 سال می باشند که تا به امروز کارت هوشمندو کارت ملی خود را تهیه نکرده اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه کارت هوشمند دروازه ی دولت الکرونیکی می باشد افزود:در آینده تمامی کارت ها اعم از کارت بانکی،کارت سلامت ،کارت یارانه و حتی کارت سوخت اشخاص در این کارت مجتمع خواهند شد.

معاون فناوری اطلاعات و آمار ثبت احوال استان در پایان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اهداف مهم هوشمند سازی کارت ملی ذخیره ی امضای دیجیتال وهمچنین اثر انگشت افراد در داخل این کارت می باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.