عضو هیئت علمی بخش تحقیقات باغی مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: گردش سریع سرمایه در کشت‌های گلخانه‌‎ای یکی از مزیت‌های این نوع کشت در مقایسه با کشت‌های باز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ دژمپور افزود: پرورش محصولات کشاورزی از نوع گلخانه‌ای، سبب توليد محصولات کشاورزی سالم و گسترش کشاورزی پايدار می‌شود.

وی با اشاره به بهره‌وری بالا در کشت‌های گلخانه‌ای اظهار کرد: بهره‌وری اقتصادی بالا و تولید بیشتر در کشت‌های گلخانه‌ای امکان پذیر است.

دژمپور با استناد به بيشترين راندمان مصرف آب در كشت گلخانه‌ای، ادامه داد: از آنجا که بيشترين راندمان مصرف آب در كشت گلخانه‌ای است و کشاورز در این نوع کشت، تجهيزات دقیق‌تری، برای کنترل عملیات آبیاری محصول در اختيار دارد، از این رو يكی از راهكارهای سازگاری با خشكسالی، حركت به سمت كشت‌های متمركز به ویژه كشت گلخانه است.

عضو هیئت علمی بخش تحقيقات باغی مرکز كشاورزی و منابع طبيعی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: امکان کنترل عوامل نامساعد جوی، بیماری‌ها و آفات در محیط گلخانه نسبت به فضای آزاد آسان‌تر است.

وی آموزش تخصصی در تولید محصولات گلخانه‌ای را ضروری دانست و افزود: آموزش تخصصی و نیاز به مهارت عملی از ملزومات موفقیّت در تولید محصولات گلخانه ای است.

 دژمپور تاکید کرد: کشت‌های گلخانه‌ای اثرات تخریبی کمتری در مقایسه با کشت‌های گسترده و باز دارند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.