همکاری های راهبردی ایران و روسیه فراتر از خاورمیانه

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: همکاری های راهبردی ایران و روسیه فراتر از منطقه خاورمیانه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه المیادین همکاری های راهبردی ایران و روسیه را فراتر از منطقه دانست.

سلام العبیدی خبرنگار این شبکه در مسکو در گزارشی در این زمینه افزود: سفر وزیر دفاع ایران به مسکو از قبل برنامه ریزی شده بود. وی به خوبی می دانست چه چیزی در این شهر در انتظارش است. مسئله غافلگیرکننده، نتایج آن است که فراتر از انتظارات کارشناسان بوده است.

استقبال گرمی که از وزیر دفاع ایران صورت گرفت بیانگر آن است که روسیه نه تنها ایران را متحد راهبردی خود می داند بلکه بر این باور است که ایران از قدرت و نفوذ زیادی در منطقه برخوردار است و می تواند به تهران برای حل و فصل شماری از مسائل تکیه کند.

ویکتور لیتوفکین کارشناس امور نظامی روس گفت: شکی در این نیست که ایران به توسعه تجهیزات ارتش خود نیازمند بوده و روسیه آماده است برخی از نیازهای تسلیحاتی ایران را نظیر جنگنده های سوخو-30 و هواپیماهای آموزشی یاک-130 و تانک های تی-90  تامین کند.

ایرانی ها همچنین می خواهند سامانه های موشکی باستیون را برای حمایت از سواحل خود و همچنین سامانه های موشکی اس-400 را از روسیه خریداری کنند. من فکر نمی کنم روسیه با این درخواست های ایران مخالفت کند و زمان تنها مانع موجود است چرا که ما به مسلح کردن ارتش روسیه به این تجهیزات و اجرای تعهدات خود به چین و هند درباره این سامانه های موشکی ملزم هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار