حضور هیاتی از دفتر حافظ منافع ایران در قاهره در تشییع جنازه حسنین هیکل

هیاتی از دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر، در مراسم تشییع جنازه مرحوم استاد محمد حسنین هیکل در مسجد الحسین (ع) قاهره حضور یافتند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره امروز -چهارشنبه- با حضور در این مراسم، مراتب تسلیت و همدردی دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران به فرزندان و خانواده استاد هیکل ابراز داشتند. 

همچنین در این مراسم تعدادی از شخصیت ها و چهره های برجسته سیاسی، پارلمانی، فرهنگی و ادبی و رسانه ای از جمله نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب، عمروموسی دبیر کل سابق اتحادیه عرب، عبدالحکیم عبدالناصر فرزند جمال عبدالناصر رییس جمهوری فقید مصر، و استاندار قاهره و رییس رادیو و تلویزیون مصر حضور داشتند.

همچنین بعد از ادای نماز بر پیکر وی برخی از دوستان و شاگردان مرحوم هیکل از جمله مصطفی الفقی در مورد خصایص ویژگی های بارز شخصیتی این اندیشمند و متفکر فرهیخته و برجسته مصری و هوش و تحلیل بالای وی از تحولات و انس وی با قرآن تا آخرین روزهای زندگی اش سخن گفتند.

مراسم تشییع جنازه حسنین هیکل بنا به وصیت وی در مسجد الحسین (ع) شهر قاهره برگزار شد و در مقبره خاندان هیکل در مصر جدید به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار