رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از افزایش میزان سرمایه گذاری صندوق‌های پژوهش و فناوری در طرح‌های دانش بنیان خبر داد.

بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری شکوفایی در گفتگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: میزان سرمایه گذاری صندوق‌های پژوهشی و فناوری بر اساس میزان حمایت آن‌ها از طرح‌های دانش بنیان در راستای تجاری سازی شدن تا شش ماه آینده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم برای همه تقاضاها تا پایان سال به 3 هزار 356 میلیارد تومان بودجه نیاز داشته باشیم که امیدواریم بودجه سال 94 صندوق تا پایان سال محقق شود.

سلطانی با اشاره به  چالش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: عدم پرداخت نیم درصد سالیانه تعداد ناظران صندوق، درصد بالای شرکت های دانش بنیان، فرهنگ پول ارزان در کشور، نبود فرهنگ مشارکت در سرمایه گذاری از مهم‌ترین چالش‌های این صندوق به شمار می‌رود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی تا سال‌های آینده می‌تواند همانند بانک‌ها از افرادی که علاقمند به سرمایه گذاری در بانک‌ها هستند، جذب سرمایه گذار داشته باشد ولی در حال حاضر هیچ تصمیم قطعی در این زمینه نداریم.

وی تصریح کرد: رویکرد صندوق نوآوری و شکوفایی مبنی بر برون سپاری فرآیند ارزیابی هشتاد بیست است یعنی 80 درصد فعالیت‌های صندوق برون بسیاری و 20 درصد از طریق فرد انجام می‌گیرد.

سلطانی عنوان کرد: با تشخیص و بررسی از شرکت‌های دانش بنیان مشخص می‌کنیم که نیازهای شرکت‌های دانش بنیان در چه مواردی است و سعی می‌کنیم‌ این نیازها را هدفمند کنیم، همچنین تشخیص و ترغیب شرکت‌ها برای دریافت جوایز و دریافت استاندارد‌ها از دیگر تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی است.

وی بیان کرد: 50 درصد از هزینه‌های مشاوره دریافت استاندارد برای شرکت‌های دانش بنیان از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی تامین می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار