مدیرعامل فرابورس گفت: طی سالهای گذشته 460 شرکت به فرابورس مراجعه کردند و باید گفت که تنها 7 شرکت قبول شده اند و از سویی این امر به سبب این که 65 درصد اقتصاد شفاف نیست یک ضعف به شمار می رود.

محبی** 65 درصد اقتصاد شفاف نیستبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر هامونی مدیر عامل فرابورس در دومین همایش حاکمیت شرکتی در راستای سیاست اقتصاد مقلومتی اظهرا داتش: از لحاظ تولید شرکت های بورسی و فرابورسی نسبت به تولید ناخالص داخلی و خروجی هزار میلیارد تومانی سهم 35 درصدی دارند به طوریکه 65 درصد دیگر شرکت ها به دلیل عدم شفافیت و اصول حاکمیتی نتوانستند به بازار ورود پیدا کنند .

وی افزود:طی سالهای گذشته 460 شرکت به فرابورس مراجعه کردند وباید گفت که تنها 7 شرکت قبول شده اند و از سویی این امر به سبب این که 65 درصد اقتصاد شفاف نیست یک ضعف به شمار می رود.

هامونی با بیان اینکه 16 درصد تولید ناخالص داخلی کشور شرکت های کوچک و متوسط تشکیل میدهند اظهار داشت: این شرکت ها 99 درصد بنگاه ها و 45 درصد اشتغال را بخود اختصاص داده و در حالی که اکثر هیئت مدیره آنها خانوادگی است و حال ما برای رفع این بحران و شفاف سازی اقتصاد بازار رشد را طراحی کرده ایم که در آنیده نزدیک این بازار در بورس به راه بیافتد تا گذرگاهی برای ورود شرکتها به مسئله حاکمیتی باشد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: اقتصادی ، بورس ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار