روزنامه یو‌ اس ای تودی نوشت: ساکنان شهری در ایالت میشیگان بیشترین هزینه را برای آب آشامیدنی آلوده به سرب در این ایالت پرداخت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: بر اساس بررسی ملی گروه نظارت بر آب و مواد غذایی آمریکا، ساکنان شهر فلینت در ایالت میشیگان بیشترین پول را برای آب آشامیدنی پرداخت کرده اند در حالی که این آب آلوده به سرب بوده است.

بر اساس بررسی پانصد سیستم بزرگ آبرسانی کشور که سال گذشته انجام شد، ساکنان شهر فلینت به طور متوسط حدود 864 دلار در سال برای هزینه آب و آبرسانی پرداخت کردند که این مبلغ تقریبا دو برابر میانگین ملی و حدود سه و نیم برابر هزینه ای است که ساکنان شهر دیترویت در ایالت میشیگان پرداخته اند.

این رقم بر اساس مصرف خانگی شصت هزار گالن در سال محاسبه شده است.

این در حالی است که سازمان ملل توصیه می کند هزینه خدمات آب و فاضلاب نباید از سه درصد درآمد یک خانوار فراتر برود. اما به گفته ماری گرنت، یکی از تهیه کنندگان این گزارش، در شهر فلینت این هزینه حدوده هفت درصد است.

محاسبه هزینه آب و فاضلاب شهر فلینت زیر نظر اداره آب و فاضلاب دیترویت بود اما هزینه زیادی که در این زمینه به ساکنان این شهر تحمیل می شد موجب شد که این شهر برای کنترل افزایش هزینه ها به شرکت وابسته به شهرداری به نام Karegnondi Water Authority بپیوندد. این تصمیم که در سال 2014 گرفته شد موجب شد که رودخانه فلینت به طور موقت تامین کننده آب این شهر شود.

این شهر هرگز آلودگی آب رودخانه را کنترل نکرد و در نتیجه سرب وارد لوله ها شد و مصرف کنندگان را آلوده کرد و موجب اعلام وضع فوق العاده در این شهر و جلب توجه جامعه جهانی به این مشکل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار