نماینده سازمان ملل متحد در امور مدیریت بحران گفت: مشهد بیست و پنجمین شهر فعال در زمینه جامعه ایمن جهانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آرمن رستمیان در نشستی با شهردار مشهد که به منظور تبادل سند چارچوب سندای برای کاهش خطر بلایا برگزار شد، اظهار کرد: حدودا 2900 شهر عضو جامعه ایمن جهانی هستند و 24 شهر از این تعداد، به عنوان عضو فعال اقدام می‌کنند که مشهد بیست و پنجمین شهر فعال در زمینه جامعه ایمن جهانی شناخته می‌شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های شهر مشهد در راستای کاهش خطرپذیری و افزایش ایمنی، عنوان کرد: به دنبال فعالیت‌های موثر مشهد در زمینه افزایش ایمنی، به چارچوب عملیاتی در این زمینه رسیدیم و به همین دلیل از اقدامات شهردار مشهد قدردانی می‌کنم.

کارشناس ارشد کمپین تاب‌آورسازی شهرها به برگزاری نشستی در همین رابطه در هندوستان اشاره کرد و اظهار داشت: این نشست در سال جاری میلادی برگزار خواهد شد و کارگاه‌های عملی نیز در حاشیه آن برپا می‌شود که حضور مدیریت شهری مشهد در این نشست می‌تواند تاثیرگذار باشد.

شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: آماده همکاری در برگزاری دوره‌های آموزش‌ مدیریت بحران برای کشورهای همجوار هستیم.

سید صولت مرتضوی افزود: مشهد تعامل سازنده و تنگاتنگی در حوزه مدیریت بحران با سازمان استراتژی کاهش خطرپذیری یا UNISDR داشته و آماده همکاری در برگزاری دوره‌های آموزش‌ مدیریت بحران برای شهرهای کشور و سایر کشورهای همجوار است.

وی مشهد مقدس را محور توسعه شرق کشور عنوان کرد و بیان داشت: امروز این کلانشهر مذهبی تبدیل به قطب مذهبی، هنری، فرهنگی و اقتصادی ایران اسلامی شده است.

شهردار مشهد پیش‌بینی سند چشم‌انداز برای این کلانشهر به عنوان شهر ایمن را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: توجه به پایتخت معنوی ایران به عنوان شهر ایمن در کنار اموری چون بهداشت، محیط زیست، حمل ونقل، مذهبی، اعتقادی و فرهنگی دارای اهمیت است.

مرتضوی در ادامه افزود: همچنین توجه به ساختارهای شهرسازی و مقاوم‌سازی بناها با بکارگیری تجربیات متخصصان معماری و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی نیز در دستور کار قرار دارد تا این شهر در مقابل حوادث احتمالی و زمین لرزه‌ها مقاوم باشد.

وی با بیان اینکه به منظور بهبود پدافند غیرعامل 4 خط مترویی و یک مونوریل به طول 130 کیلومتر درنظر گرفته شده است، گفت: از سوی دیگر با تدوین مقررات راهنمایی و رانندگی و بهسازی و نوسازی سیستم حمل و نقل، حوادث رانندگی به شدت کاهش یافته و تلفات جانی و جرحی به حداقل رسیده است.

شهردار مشهد به ساخت سالن‌های چند منظوره بحران اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین احداث تونل‌های زیرزمینی از جمله تونل انرژی اقدامات مثبتی است که در راستای مقاوم‌سازی این کلانشهر صورت گرفته است.

در پایان این نشست، شهردار مشهد در حضور آرمن رستمیان، نماینده سازمان ملل در امر مدیریت بحران و کارشناس ارشد کمپین تاب‌آورسازی شهرها، با تبادل سند «چارچوب سندای برای کاهش خطر بلایا» رسما اجرایی شدن این سند را در مشهد مقدس به عنوان اولین شهر در کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: مشهد ، ایمن ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.