مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: تعدادی از این بیماران زیر پوشش این نهاد در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت سکونت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ هدایت صفری اظهار کرد: هزینه درمان این افراد از سوی کمیته امداد امام خمینی پرداخت می‌شود البته پس از اجرای طرح بیمه سلامت بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمان و داوری این بیماران به صورت رایگان بوده و تا حد زیادی مشکل تأمین منابع مالی برای این افراد حل شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین اضافه کرد: مشکل عمده جامعه هدف ما که مبتلا به بیماری خاص یا صعب‌العلاج هستند در زمینه‌های جانبی درمان از قبیل هزینه‌های ایاب و ذهاب به مراکز درمانی و معیشت خانواده است.

صفری ادامه داد: براساس برآوردهایی که در کمیته امداد امام خمینی استان قزوین انجام داده‌ایم هر یک نفری که در مراکز درمانی این استان دیالیز می‌شود، ماهانه 1.5 میلیون تومان هزینه‌های جانبی و مخارج زندگی دارد که این مبلغ جدای از خدمات درمانی است که به صورت رایگان از سوی تأمین اجتماعی دریافت می‌کند.

وی عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم تمام افراد مبتلا به بیماری خاص پایش شده و بیمه پایه آن‌ها مشخص شود مربوط به کدام نهاد است و از سوی دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط هم‌افزایی بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا بار مراجعات کاهش یابد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.