مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن ایران ایمن‌ترین و پاک‌ترین مد حمل و نقل است اما باید توجه بیشتری به ایمنی صورت بگیرد.

تلفنی******* راه‌آهن ایمن‌ترین و پاک‌ترین مد حمل و نقل استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی باقری مشاور وزیر راه و شهرسازی در مراسم بزرگداشت هفته ایمنی در راه‌آهن گفت: 29 بهمن سال 82، سالروز فاجعه خیام- نیشابور است و سال گذشته اولین یادمان این حادثه به عنوان روز ایمنی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد و امسال برای این منظور یک هفته در نظر گرفته شد که هر روز با یک عنوان نامگذاری گردید.

وی با بیان اینکه این مراسم‌ها برای توجه بیشتر برای ایمنی در راه‌آهن است، گفت: هفته ایمنی در راه‌آهن به این معنی نیست که رعایت نکات ایمنی در آن انجام نمی‌گیرد بلکه ایمن‌ترین و پاک‌ترین مد حمل و نقل مربوط به راه‌آهن است.

باقری تصریح کرد: دو اصل مشارکت حداکثری و استمرار این برنامه‌ها باید مدنظر قرار بگیرد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با وجود هزار روستا در حاشیه خطوط راه‌آهن، 500 تقاطع هم‌سطح جاده و ریل و 18 هزار کیلومتر راه روستایی در ارتفاعات با مسیر ریلی نیاز است که مشارکت حداکثری بین سازمان‌ها وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: بنابراین از دو شرکت ساخت، معاونت راه روستایی و سازمان راهداری نیز در این زمینه خواهان همکاری شدیم.

باقری تأکید کرد: پس از حادثه اجتماع در اطراف آن افزایش می‌یابد و در نتیجه تلفات بیشتر خواهد شد و نمونه آن حادثه مسیر خیام- نیشابور است بنابراین می‌بایست بعد از حادثه محل تخلیه شود.

وی به حضور سازمان بنادر و کشتیرانی در این مباحث تأکید کرد و گفت: بسیاری از مناطق ریلی در کنار این سازمان‌ها افزایش داشته و از طرفی هم به علت مسائل سیاسی اتفاق افتاده این سازمان فعال‌تر شده بنابراین نیاز است که حتما در این مباحث حضور داشته باشد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اگر چه طبق آمار در سال 2013 از لحاظ حجم ترافیک نسبت به کشورهای آمریکای شمالی پایین‌تر هستیم اما از لحاظ تلفات، آمار بالاتری نسبت به آمریکا و کانادا داریم.

باقری تأکید کرد: خروج از خط بیشترین فراوانی و عبور غیرمجاز بیشترین تلفات را داشته است.

وی اظهار داشت: گذرگاه هم ‌سطح در ایران تقریبا 10 برابر بیشتر از آمریکا می‌باشد اما احتمال کشته شدن در هر گذرگاه هم سطح کشور 2.3 برابر بیشتر از این کشور می‌باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار