رئیس ستاد انتخاباتی جبهه تدبیر و توسعه گفت: اولویت اصلی نمایندگان منتخب ما برنامه ششم توسعه است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد شریف رئیس ستاد انتخاباتی جبهه تدبیر و توسعه در نشست خبری که صبح امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: کشور بیشترین آسیب را از عدم اجرای برنامه چهارم توسعه متحمل شد، از این رو اولویت اصلی نمایندگان منتخب ما برنامه ششم توسعه است.

وی در ادامه افزود: بحث نظارتی نیز از اولویت‌های ما در مجلس دهم است که باید پیگیری شود، چرا که در حال حاضر در مجلس با تورم قوانین مواجه هستیم.

شریف با بیان اینکه جبهه تدبیر و توسعه در جریان انتخابات دهمین دوره مجلس با اصلاح‌طلبان ائتلاف کرده است، گفت: توافق نسبی با جبهه اصلاح‌طلبان صورت گرفته و لیست انتخاباتی ما نیز با رایزنی جبهه اصلاح‌طلبان تهیه شده است.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه تدبیر و توسعه با اشاره به تشکیل این جبهه پس از انتخابات 92 با حضور  احزاب و تشکلهای سیاسی ادامه داد: خاستگاه این جبهه ستادهای مردمی حسن روحانی بود که در همه استانهای کشور فعالیت داشتند، اما پس از اتمام انتخابات کار ستادها به پایان رسید ولی ما فعالیت ‌آنها را قانونی کردیم.

شریف اظهارداشت: در این دو سال اخیر فعالیت‌مان رسانه‌ای نبود، چرا که هدف ما سازماندهی ساختار جبهه بود و در این مدت دفاتر جبهه را تاسیس کردیم.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب گفت: در شهرهایی که جبهه تدبیر و توسعه کاندیدای اختصاصی نداشت، احزاب باید کسانی که دغدغه توسعه اقتصادی دارند و تائید صلاحیت‌ شده‌اند را در لیست این جبهه قرار دهند.

وی افزود: محور اصلی فعالیت ما بر پایه گفتمان تدبیر و توسعه و رویکردمان نیز رویکرد اعتدال‌گرایانه با ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برپایه اعتقاد نهادین به اصول انقلاب اسلامی است.

شریف همچنین در خصوص تهیه لیست انتخاباتی جبهه متبوعش برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در این دوره از انتخابات، مکانیزم انتخاب افراد به این صورت بود که احزاب باید توانمندی بالایی داشته باشند،میثاق ‌نامه جبهه را امضا کنند و به تصمیمات جبهه در مورد سیاست‌های انتخاباتی و تشکیل فراکسیون تدبیر و توسعه احترام قائل باشند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست اصلی ما حمایت از سیاست‌های دولت است، گفت: دوستان ما نقش اساسی در موفقیت حسن روحانی در انتخابات سال 92 داشتند ، از این رو شعار انتخاباتی ما "تدبیر دوم، مجلس اعتدالی و توسعه اقتصادی" انتخاب شدند.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه تدبیر و توسعه گفت: ما تمایل داشتیم لیست فراگیری داشته باشیم و حامیان دولت هم لیست واحدی داشته باشند، اما اتفاقاتی افتاد که این مهم صورت نگرفت و رویکرد دیگری انتخاب شد لذا با احترام به تصمیم دوستان لیست دیگری را برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تهیه کردیم اما سعی کردیم اشتراکاتی میان دو لیست وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه این دوره تنها دوره‌ای است که یک لیست به صورت مطلق امکان رای‌آوری کامل را نخواهد داشت، بیان کرد: رویکرد جامعه به سمت اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان است.

شریف در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه دیروز هیئت رئیسه خانه احزاب با آقایان مقیمی و رضازاده بحث‌هایی معطوف به تائید  و ردصلاحیت‌ها مطرح و تصمیم گرفته  شد مراسم  افتتاحیه محل خانه احزاب در هفته آینده و قبل از برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار