لرستان؛

آزادراه خرم‌آباد-پل‌زال همچنان مسدود

آزاد‌راه خرم‌آباد - پل‌زال و بالعکس از دیروز به دلیل ریزش کوه و نبود ایمنی کافی‌، مسدود است و تردد از محور قدیم خرم‌آباد - پل‌دختر - پل‌زال انجام می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از لرستان؛مدیر کل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: بدلیل حرکت ترانشه لغزشی، قطعات و بلوک های سنگی بزرگ در کیلومتر 47 این آزادراه ، این محور با هدف پیشگیری از بروز حوادث احتمالی به طور کلی مسدود شده است.
اریایی افزود: با هماهنگی پلیس راه استان تردد تمامی خودروها به محور قدیمی خرم آباد - پلدختر هدایت شده و حضور نیروهای پلیس راه در محور فعلی به دلیل تراکم خودروها افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در اثر این حادثه هیچگونه خسارت مالی و یا جراحات انسانی گزارش نشده و هم اکنون عوامل آزادراه در حال پاکسازی مسیر هستند.
به گفته آریایی زمان دقیق بازگشایی آزادراه خرم آباد - پل زال مشخص نیست.
گفتنی است آزادراه 104 کیلومتری خرم آباد - پل زال به دلیل واقع شدن در مسیر کوهستانی، همواره با ریزش و انسداد همراه است.
اما پیام‌های آموزشی و توصیه‌‌های ایمنی در رانندگی
آرامش در رانندگی موقعیت‌های خطرناک را بر طرف می‌سازد.
تابلوهای راهنمایی و رانندگی پیام آوران نظم و قانون هستند؛ رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ‌نشانگر شخصیت و فرهنگ اجتماعی ما است.
به فرامین وتوصیه‌های علائم و چراغ‌های راهنمایی توجه و از آنها پیروی کنید
استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی بسیار خطرناک است، در صـورت ضرورت پاسخگویی، خودرو را به منتهی‌الیه سمـت راست خیابان هدایت کرده و سپس به گفت‌‌وگو بپردازید‌؛ طبق آخرین بررسی‌ها‌ تلفن همراه عامل بسیاری از تصادفات رانندگی است.
شما باید بتوانید شماره خودروها را از فاصله 20 متری بخوانید، اگر در دید خود مشکل دارید، حتما باید در مواقع رانندگی از عینک استفاده کنید.
توصیه می‌شود‌ رانندگان همیشه در داخل خودرو یک دستگاه کپسول آتش‌نشانی استاندارد به منظور خاموش کـردن آتش و مـهار ابعاد آن به همراه داشته باشند.
داشتن حس مسئولیت و عدم توجه به منافع شخصی مهمترین عامل برقراری ایمنی و جلوگیری از بروز سوانح دلخراش رانندگی است؛ اگر جاده و خودرو به گونه‌ای ایمن و صحیح ساخته شوند و در کنار آن کاربران نیز از قوانین تبعیت کنند، مشکلی در رانندگی به وجود نخواهد آمد.
‌گذشت در رانندگی اولین قدم در نظم دادن به ترافیک است.
سرعت زیاد در رانندگی‌، شتاب برای رسیدن به حوادث است؛ رانندگان دقت داشته باشند که‌ کمبود زمان خود را با سرعت زیاد‌ جبران نکنند.
‌رانندگان با رعایت اصول ایمنی، سفری‌ مطمئن خواهند داشت؛ مدت زمان تردد در جاده‌ها از مبدأ تا رسیدن به مقصد هم بخشی از سفر است، بهتر است مسافران از این زمان هم برای بهره‌مندی سفر خود استفاده کنند و فقط به رسیدن به مقصد نیندیشند.
طبق آمار بسیاری از تصادفات رانندگی ‌در فاصله 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد؛ راکبان موتورسیکلت‌ در صورت الزام تردد در حاشیه راه‌‌ها، همه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و احتیاط را در دستور کار خود قرار دهند‌.
مقررات ترافیکی فقط مخصوص رانندگان نیست، رهگذران پیاده هم باید به آن توجه کنند.
از عابران پیاده‌ در حاشیه شهرها تقاضا می‌شود تا حد امکان در حاشیه جاده تردد نکنند و عبور عرضی از جاده نداشته باشند‌.
بیشترین تصادفات رانندگی که در 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد مربوط به راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده است؛ از رانندگان وسایل نقلیه خودرویی تقاضا می‌شود احتیاط را بسیار بیشتر در این مسیر‌ها در دستور کار خود قرار دهند.
رانندگان عدم تخطی از سرعت مطمئنه و تردد با سرعت مجاز را همیشه در دستور کار خود قرار دهند؛ بیش از 50 درصد تصادفات رانندگی به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه و سبقت غیرمجاز رخ می‌دهد.
‌در بسیاری از تصادفات رانندگی که در سرعت بالای 50 کیلومتر در ساعت رخ می‌دهد، بر اثر برخورد سـر راننده به شیشه جلو و قفسه سینه با فرمان اتومبیل ضربات مرگ‌آوری بر سرنشینان جلو وسیله نقلیه وارد می‌‌شود؛ ضربات وارده به ناحیه ســر و گردن علت اصلی بیش از 70 درصد تصادفات منجر به فوت است به همین دلیل بستن کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان ردیف اول وسایل نقلیه در حال حرکت در بزرگراه‌های درون شهری، کمربندی‌ها و جاده‌های بین شهری الزامی است؛ طبق مطالعات انجام شده تـوسط سازمان بهداشت جهانی استفاده صحیح از کمربند ایمنی احتمال مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی را تا 60 درصد کاهش می‌دهد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.