برزیل برای تقویت تجارت ایران، حاضر به دریافت یورو به جای دلار شد

به گفته وزیر تجارت برزیل، این کشور به منظور کمک به ایران برای کاهش وابستگی به دلار آمریکا، در معاملات با تهران یورو دریافت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، «آرماندو مونتیِرو،» وزیر تجارت برزیل، اعلام کرد حاضر است در ازای خرید هواپیما، خودرو و سایر ماشین‌آلات بوسیله ایران، از این کشور یورو یا حتی ارزهای دیگر دریافت کند. او همچنین اعلام کرد این اقدام به منظور کمک به ایران برای گذر از دوره تحریم انجام می‌شود.


او نخستین مقام برزیلی است که این مسئله را تأیید کرده است. وی همچنین از احتمال سفر «دیلما روسف،» رئیس‌جمهور برزیل، به ایران در سال جاری میلادی برای فراهم کردن زمینه گسترش صادرات خبر داد.


مونتیرو افزود: پس از توافق هسته‌ای ایران، همه در حال رقابت برای برقراری روابط تجاری با این کشور هستند. ظرفیت تجاری این کشور بسیار بالا است. به دنبال روش‌هایی برای حل و فصل پرداخت از سوی ایران هستیم.


در پی توافق هسته‌ای ایران که به لغو تحریم‌های این کشور انجامید، تهران به دنبال پرداخت بدهی‌هایش و فروش نفت به یورو است تا به این طریق بتواند از وابستگی خود به دلار آمریکا بکاهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار