مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: ایران در منطقه باب‌المندب راه امنی را بخاطر داشتن نیروی دریایی قوی بوجود آورده است.

ولایتی: نیروی دریایی ایران راه امنی را در باب‌المندب بوجود آورده است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در همایش ملی «تبیین اهمیت دریا و نیروی دریایی راهبردی ارتش با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری» که عصر امروز (سه شنبه 27 بهمن) در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، درباره اهمیت نیروی دریایی اظهار داشت: ایران با توجه به موقعیت استراتژیک خود در منطقه در طول تاریخ همواره با دریاهای آزاد ارتباط داشته است و هم اکنون نیز هم برای دفاع و هم برای تجارت نیاز دارد تا ارتباط بیشتری را داشته باشد.

مشاور امور بین‌المللی مقام معظم رهبری ادامه داد: دریانوردی در ایران از زمان هخامنشیان بوجود آمده بود و ما در آن دوران حرف اول را در دنیا می‌زدیم. در اکتشافات تاریخی که در حوزه دریانوردی صورت گرفته است نشانه‌هایی وجود دارد که ایرانیان اولین مردمانی بودند که کانالهای ارتباطی را میان دو اقیانوس بوجود می‌آوردند. ما در زمان ساسانیان یک نیروی دریایی مقتدر داشتیم که وظیفه‌اش حفظ حریم مرزهای ایران بود.

وی افزود: ما فقط در دوره قاجاریان از نیروی دریایی خود بهره نبردیم، اما پس از پیروزی انقلاب و در حال حاضر که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بزرگ در منطقه و حافظ صلح است نیاز به وجود نیروی دریایی مقتدر‌تر بیش از پیش وجود دارد که خوشبختانه این امر محقق شده است.

ولایتی اظهار داشت: ایران در منطقه باب‌المندب راه امنی را بخاطر داشتن نیروی دریایی قوی بوجود آورده است ما برای حفظ این امنیت باید تجهیزات و ادوات خود را روز به روز قویتر و بهتر کنیم در حال حاضر ما نیروی دریایی رو به رشدی داریم و دریادلانی در این نیرو کار می‌کنند که نه تنها افتخار ایران بلکه افتخار جامعه اسلام هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیرو ، دریایی ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار