معاون سازمان حفظ نباتات گفت: از اولیا اسفند ماه سال جاری طرح ساماندهی فروشگاه غیر مجاز با همکاری نظام مهندسی کشاورزان اجرا می‌شود.

اجرای طرح نوسازی فروشگاه غیر مجازیحیی ابطالی معاون سازمان حفظ نباتات در گفتگو  با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص میزان سموم مصرفی در کشور اظهار داشت: برای کنترل آفات گیاهی سالانه بین 10 تا هزار تکنیال سموم و بین 25 تا 27 هزار تن سموم آماده به مصرف برای کشور تدارک دیده می‌شود و باید گفت که حدود 98 درصد تکنیال مورد نیاز وارداتی است.

وی افزود: با توجه به عدم محدودیت‌ واردات سموم، تکنیال و سموم مصرفی مورد نیاز از مبادی ورودی اصلی و گمرکات وارد می‌شود، اما این بدان معناست که قاچاق سموم مصرفی به کشور وجود ندارد، اما به سبب آن که هر تریلی تنها 10 تن سم حمل می‌کند میزان قاچاق قابل توجه نیست ضمن این که برای کنترل و مهار ورود قانونی سموم باید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با آن برخورد کند.

ابطالی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی فروشگاه مجاز سموم بیان کرد: خوشبختانه بحث مجوز طرح ساماندهی از وزیر جهاد کشاورزی گرفته شده  و اکنون نظارت عالی ساماندهی فروشگاه با سازمان حفظ نباتات و نظارت و اجرای بر آن به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار شده است و لازم به ذکر است که این طرح از اوایل اسفند ماه آغاز می‌شود.

معاون سازمان حفظ نباتات با بیان این که صدور مجوز ابتدا بایستی سازمان حفظ نباتات آن را تایید کند، اظهار داشت: همکاری با وزارت صنعت معدن و تجارت مبنی بر این که هیچ مجوزی قبل از مجوز سازمان حفظ نباتات صادر نشود داشته‌ایم و از طرفی توافق نامه‌ای با پلیس اماکن ناجا منعقد کرده‌ایم که اگر کارشناسان سازمان نظام مهندسی یا حفظ نباتات در فروشگاه‌ها با عرضه سم قاچاق تاریخ گذشته و بدون استاندارد مواجه شدند از طریق نیروی انتظامی با آنها برخورد شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نوسازی ، نباتات ، معاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار