گسترش تب برفکی بیشتر با ورود دام های غیر مجاز از استان های مجاور رخ می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛سرپرست اداره دامپزشکی بوئین زهرا گفت:   اگر دامداران این موضوع را رعایت کنند آمار های این بیماری کاهش می یابد.

مهرزاده اضافه کرد:امسال دام هایی که از استان های آذربایجان غربی و ارومیه و بناب وارد شهرستان بوئین زهرا شد بیشترین تعداد ؛تب برفکی داشتند.

سرپرست دامپزشکی شهرستان بوئین‌زهرا گفت:برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از بیماری تب‌برفکی از جمله اقدامات مهم و ضروری در جلوگیری از شیوع بیماری تب‌برفکی در بین دامداری‌ها به شمار می‌رود.
به گفته مهرزاده ؛ استان قزوین در مسیر ارتباط استان‌های مرکزی و شمال غربی کشور قرار دارد که همین امر استان قزوین را در معرض خطر شیوع تب‌برفکی دام‌ها قرار می‌دهد.

مهرزاده خاطرنشان کرد: شهرستان بوئین‌زهرا در صنعت دامداری دراستان قزوین از جایگاه مطلوبی برخوردار است که این ظرفیت باید در زمینه رونق اقتصادی بکارگیری شود.

وی گفت: اخذ مجوز بهداشتی حمل دام راهکار جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار دامی بوده که باید مورد توجه دامداران و بهره‌برداران صنعت دامداری قرار بگیرد تا شاهد کاهش شیوع بیماری‌ها در دامداری‌های شهرستان بوئین‌زهرا باشیم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.