مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ریلی با توجه به وضعیت درآمد فروش نفت دولت توان برای تمام زیرساخت‌ها از جمله حمل و نقل ریلی را ندارد و می‌تواند از بخش خصوصی استفاده کنند.

دولت توان تأمین سرمایه برای ایجاد زیرساخت‌ها را در اختیار نداردبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پورسید آقایی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران  با بیان اینکه مجموعه سرمایه‌گذاری راه‌آهن برای زیرساخت در حوزه فولاد 15 هزار میلیارد تومان است، گفت: با تخصیص اعتبار بستر برای توسعه حمل و نقل ریلی فراهم می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ظرف پنج سال آینده موضوع فولاد از توان و بودجه عمرانی خارج است اظهار کرد: بخش خصوصی باید برای حل این مشکل فعال شود.

به گفته پورسیدآقایی سرمایه‌گذاری در بندرعباس باید اولویت اساسی برای تخلیه بار باشد.

وی در ادامه تأکید کرد: سرمایه‌گذاری، حمل و نقل ریلی موجب محرومیت‌زدایی در مناطق محروم می‌شود بنابراین، این سرمایه‌گذاری می‌تواند کمک شایانی برای مردم این مناطق محسوب شود.

پورسیدآقایی در ادامه یادآور شد: برای تأمین مالی مجموعا 15 هزار میلیارد می‌تواند ظرف پنج سال بخشی از عوارض برای واردات را به توسعه حمل و نقل اختصاص دهد.

به گفته معاون وزیر و مدیرعامل شرکت جمهوری اسلامی ایران تشکیل شرکت‌های حمل و نقل ریلی توسط معادن، لزوم اتصال ریلی، وجود تجهیزات مربوطه در بعضی از معادن فولادها و مراکز آمادگی برقراری قطارهای باری از پیشنهادات ریلی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
اگه حقوق بعضی ها روکه چن ده میلیون حقوق میگیرن کم کنه توان پیدا میکنه
آخرین اخبار