جشنواره بین‌المللی «فیلم بی‌کلام تهران» با رویکرد تمرکز بر روی تصویر و ایجاد فضاسازی در سینما برگزار خواهد شد.

علیرضا قاسمی دبیر و بنیانگذار جشنواره بین‌المللی «فیلم بی‌کلام تهران» در خصوص جزئیات این جشنواره که اولین دوره خود را برگزار خواهد کرد، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: جشنواره بین‌المللی «فیلم بی‌کلام تهران» با رویکرد تمرکز بر روی تصویر و فضاسازی در سینما و پرداختن به فیلم‌های بدون دیالوگ کار خود را آغاز می‌کند. در واقع نگاه ما این است که چالش و کنش‌ را در فیلم‌ها از روی دیالوگ برداریم و کارگردان را مجبور به فضاسازی بدون استفاده از دیالوگ کنیم.

وی ادامه داد: هفته چهارم فروردین ماه سال 1395 کار خود را آغاز می‌کنیم و به مدت 6 روز و روزی پنج سانس دو ساعته پخش فیلم داریم.

وی ادامه داد: در این دوره که اولین دوره جشنواره خواهد بود. از شش داور ملی و شش داور بین‌المللی که از داوران سینمای ما و خارج از ایران هستند، استفاده خواهیم کرد.

قاسمی عنوان کرد: در این دوره 2350 فیلم با میانگین 15 الی 20 دقیقه به دست ما رسیده که 850 فیلم ایرانی و 1500 فیلم خارجی در چهار بخش داستانی، مستند، تجربی و انیمیشن هستند که در نهایت حدود 200 فیلم در بخش‌های مسابقه و خارج از مسابقه انتخاب و اکران می‌شوند.

وی بیان کرد: در این دوره نشست نقد و بررسی و تجلیل نداریم؛ اما برنامه‌‌ریزی‌هایی در خصوص دعوت از اهالی سینما را در دستور کار قرار دادیم و در نهایت 12 جایزه در بخش ملی و 8 جایزه در بخش بین‌المللی به فیلم‌ها اهدا خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: این دوره توسط دانشگاه هنر برگزار می‌شود و گروهی که در این راستا یاری می‌کنند از بچه‌های دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر هستند.

این دبیر اظهار داشت: حامی جشنواره بین‌المللی «فیلم بی‌کلام تهران» در این دوره دانشگاه هنر، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، استانداری تهران، ایوان شمس، خانه سینما و شبکه مستند است.

قاسمی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در خلال برگزاری جشنواره بین‌المللی «فیلم بی‌کلام تهران»، بخش جنبی به نام هفته فیلم جشنواره نیز با حمایت موزه‌ هنرهای معاصر تهران در سینما تک موزه به مدت پنج‌روز برگزار می‌شود که فیلم‌های مطرح سینمای صامت جهان را پخش خواهیم کرد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار