افزایش اندک بهای نفت/ سقوط آزاد بهای طلا

پس از اعلام خبر دیدار قریب الوقوع وزرای انرژی رژیم سعودی و روسیه، بهای نفت افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گلوب اند میل، روز گذشته بازار معاملات نفتی تحت تاثیر اخبار کشورهای تولید کننده نفت قرار گرفت. منابع آگاه به تازگی از دیدار وزرای انرژی عربستان سعودی و روسیه - دو غول بزرگ صادر کننده نفت – در روز سه شنبه (امروز) خبر دادند. علی النعیمی، وزیر نفت عربستان سعودی با همتای روسی خود، الکساندر نواک در دوحه قطر جلسه خواهند داشت. قرار است وزرای انرژی قطر و ونزوئلا به عنوان اعضای اوپک نیز در این جلسه شرکت کنند. 

این دیدار یادآور همکاری میان اعضای اوپک و صادرکنندگان غیر اوپکی نفت در سال 2001 است. رژیم سعودی در آن سال توانست به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت اوپک، سبب محدود شدن عرضه نفت خام شود. در توافق آن سال، روسیه برای اولین و آخرین بار موافقت خود را برای همکاری با اوپک اعلام کرد. 

این خبر بازار معاملات نفتی را تحت تاثیر قرار داد. بهای نفت خام آمریکا با 1.43 دلار افزایش، به 30.87 دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت نیز برای تحویل در ماه آوریل، با 1.21 دلار افزایش 34.60 دلار معامله شد. 

در مقابل، بازار معاملات فلزات گرانبها شاهد کاهش بهای طلا بود. پس از یک دوره افزایش بهای طلا، هر اونس طلا با کاهش 3 درصدی نسبت به روز جمعه به زیر 1202 دلار رسید. کاهش 36 دلاری هر اونس طلا در بازارهای جهانی درحالی رخ داد که کارشناسان معتقدند طلا هنوز پناه‌گاه امن سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار