طالبان سرکوب شدند/ روشنایی به منازل مردم کابل بازگشت

نظامیان افغان توانستند با سرکوب طالبان در استان بغلان وارد منطقه تحت کنترل طالبان که دکل توزیع برق وارداتی ازبکستان به کابل در آنجا منفجر شده بود، شده و این دکل را برای ترمیم در اختیار شرکت برق قرار دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از طلوع نیوز، فرماندهان نظامی مستقر در منطقه عملیاتی "دند شهاب الدین" واقع در شهرستان "دندغوری" استان بغلان، گزارش داد که سرانجام پس از گذشت 20 روز، عملیات شدید و نفس گیر برای رسیدن به پایه‌های برق تخریب شده در این منطقه بامداد روز دوشنبه آغاز شد و چند ساعت پس از این درگیری شدید٬ نظامیان افغان توانستند خود را به یکی از پایه‌های تخریب شده دکل برق برسانند.

شرکت توزیع برق افغانستان گفته است که دو دکل برق در این منطقه یکی براثر انفجار و دیگری بر اثر برش، تخریب شده است.

طلوع نیوز به نقل از یکی از افسران نیروهای ویژه ارتش افغانستان گزارش داد ما به پایه‌های دکل برق رسیدیم و چهار اطراف این دکل را سربازان ما تصرف کرده اند، اما طالبان از خانه‌های مردم به سوی ما در این منطقه شلیک می کنند.

"احمد جاوید صدیقی" یکی از افسران نیروهای ویژه ارتش از کارمندان شرکت برق خواست تا مهندسان این شرکت را برای ترمیم دکل برق به منطقه اعزام کند تا برق کابل هرچه زودتر وصل شود.

"عبدالرشید بشیر" یکی از فرماندهان پلیس بغلان نیز گفت که در عملیات آزادسازی این منطقه تلفات سنگینی به نیروهای طالبان وارد شده است و اکنون مین گذاری‌ها هنوز یکی از موانع پیشروی بیشتر نیروها به شمار می رود.

گروه طالبان از چند روز قبل متحمل تلفات سنگینی در این منطقه شد و شکست را پیش بینی می کرد و به همین خاطر از دولت افغانستان خواست تا در صورت توقف عملیات در شهرستان دند غوری، آنان اجازه خواهند داد تا دو دکل برق تخریب شده در این منطقه ترمیم شود.





انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار