با وحود اینکه دستور جلسه فردای شورای پول و اعتبار فردا موضوع نرخ سود بانکی نیست اما وزیر صنعت از بررسی نرخ سود بانکی فردا در جلسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شورای پول و اعتبار فردا در ساختمان میرداماد بانک مرکزی تشکیل جلسه می‌دهد.

دستور کار جلسه فردا ارائه گزارش بانک درباره پرداخت سهم ایران از چهاردهمین مرحله افزایش سرمایه صندوق بین‌المللی پول، اصلاح دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها، بررسی وضعیت مطالبات غیرجاری و بررسی عملکرد منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها است.

بر اساس این گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  از بررسی نرخ سود بانکی در جلسه عصر فردا(سه شنبه) شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: برگزاری این جلسه براساس تعهدی است که بانک مرکزی دو هفته پیش داده بود.

نعمت زاده افزود: دیدگاه بانک مرکزی با توجه به کاهش نرخ تورم این است که نرخ سود سپرده ها و تسهیلات کاهش یابد ضمن اینکه نرخ عقود اسلامی و مبادله ای نیز تغییر کند.

وی با بیان اینکه طبق دیدگاه اقتصاددانان نباید به صورت دستوری نرخ سود بانکی را کاهش داد، ادامه داد: با توجه به اینکه نرخ تسهیلات بین بانکی رو به کاهش است می توان تغییراتی در نرخ سود سپرده ها ایجاد کرد؛ هرچند بانک مرکزی قول داد که نرخ سود را به تدریج به نزدیکی نرخ تورم برساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار