در دهه‌های اخیر، پیشرفت جهان در زمینه‌های هوش مصنوعی باعث شده تا ربات‌ها در بسیاری از زمینه‌ها جایگزین انسان‌ها شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "آرستکنیکا"؛ با پیشرفت روز افزون فناوری و ساخت تجهیزات هوشمند، ربات ها و سامانه های خودکار توانسته‌اند در بسیاری از بخش ها جایگزین انسان ها شوند و مشاغل آن ها را به سرقت ببرند.

بدون شک، تأثیرات عصر اطلاعات بر اقتصاد جهان باعث پیشرفت قابل توجه آن شده است. از زمانی که رایانه ها وارد ادارات شدند بسیاری از روندهای کاری به میزان قابل توجهی افزایش سرعت و بازدهی را تجربه کردند. با این وجود ورود این سیستم ها به اقتصاد جهان اثرات منفی را برای آن نیز به همراه داشته است، در این میان کاهش مشاغل موجود برای انسان ها در میان اصلی ترین اثرات منفی آن بوده است. بسیاری از کارهایی که پیشتر به وسیله انسان ها انجام می شد، این روزها با هزینه ای بسیار کمتر به وسیله دستگاه های خودکار انجام می شود.

بسیاری از تحلیلگران معتقد هستند با وجود از بین رفتن بسیاری از مشاغل، پیشرفت فناوری در کل تاثیرات مثبتی برای اقتصاد جهان به همراه داشته است؛ اما آن ها پیش بینی کرده‌اند سامانه های خودکار در آینده می توانند در تمام زمینه ها از انسان ها عملکرد بهتری داشته باشند.

"واردی" استاد مهندسی محاسباتی دانشگاه رایس، اظهار داشته فناوری در آینده نقش بشر در زمینه های دخالت مستقیم را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. این موضوع می تواند باعث شود اقتصاد جهان در آینده با مشکلات بسیاری مواجه شود.

"وندل والش" استاد بخش تحقیقات انسانی دانشگاه "ییل" درباره مبحث اخلاقی پیشرفت ربات ها اظهار نظر کرده است. او در این باره گفته است: "ما باید بخشی از تحقیقات خود در زمینه پیشرفت ربات ها و سامانه های خودکار را به مسایل اخلاقی، قانونی و اجتماعی اختصاص دهیم." 

او در ادامه افزود: "یکی از مهم ترین مسایلی که در ساخت این سیستم ها باید در نظر گرفته شود، ممنوعیت استفاده از سلاح های خودکار است. ماشین ها نباید قابلیت تصمیم گیری برای پایان جان یک انسان را در اختیار داشته باشند، آن ها نباید بتوانند در محیط نبرد خود اهدافشان را انتخاب کنند."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار