رئیس شورای شهر تهران گفت: شهید مصطفی چمران تنها یک استاد فیزیک نبود بلکه یک فرمانده قدر،عارف، سیاست مدار، مدیر دقیق و هنرمند بزرگی بود.

چمران یک فرمانده قدر،عارف، سیاست مدار بزرگ بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاهواز، مهدی چمران  امروز در آئین گرامیداشت شصتمین سالگرد  تاسیس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه دانشگاه شهید چمران یکی‌ از قدیمی ترین دانشگاه‌های کشور است، اظهار داشت: این دانشگاه با نام جندی شاپور یکی ‌از قدیمی‌ترین دانشگاه‌هایی است که از زمان ایران باستان تا کنون در حال فعالیت است.

وی‌ افزود: بعد از جنگ تحمیلی و همچنین شهادت دکتر مصطفی چمران نام این دانشگاه از دانشگاه جندی شاپور به نام شهید چمران اهواز تغییر کرد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به رشادت های شهید چمران گفت: شهید چمران یکی از نخبگان نمونه کشوری بود که بعد از فارغ التحصیلی در رشته الکترونیک از دانشگاه انگلیس به منطقه خاورمیانه و بعد مصر و لبنان رفت و سال‌های سال در مقابل اسرائیل ایستادگی کرد تا در نهایت توانست مقاومت اسلامی را در لبنان پایه گذاری کند.

چمران بیان کرد: شهید 10 روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به کشور ایران بازگشت و در خدمت انقلاب اسلامی ایران قرار گرفت و با شروع جنگ تحمیلی در کنار مقام معظم رهبری ستاد جنگ‌های نامنظم را تشکیل داد.

وی با بیان اینکه چمران تنها یک استاد فیزیک نبود بلکه یک فرمانده قدر،عارف، سیاست مدار، مدیر دقیق و هنرمند بزرگی بود، عنوان کرد: شهید مصطفی چمران برای حفظ اسلام و انقلاب در جنگ های نامنظم شرکت می‌کرد که در نهایت در 31 خرداد 1360 در هنگام پاسداشت از ارزشهای انقلاب در منطقه دهلاویه به شهادت رسید.

انتهای پیام /ف
برچسب ها: چمران ، عارف ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.