داوطلب نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان گفت: امام(ره) هم از نظر علمی و هم از نظر سیاسی نه تنها شرایطی را که یک مجتهد جامع باید داشته باشد، داشت بلکه نابغه بود که چنین انقلاب عظیمی را در جهان به پا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله محمدی ری‌شهری در نطق تبلیغاتی خود که از شبکه تهران پخش شد، درباره مسئولیت‌های سنگین مجلس خبرگان رهبری گفت: نمایندگی در این مجلس، مسئولیت بسیار سنگینی است که در نظام مقدس جمهوری  اسلامی بر عهده برخی افراد گذاشته است.

وی افزود: نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از منظر امام (ره) یکی از مسئولیت‌های بسیار سنگین در نظام جمهوری اسلامی است، ایشان در پیامی در سال 62 به مجلس خبرگان رهبری خطاب به نمایندگان این مجلس فرمودند که "شما مسئولیتی را قبول کردید که در راس همه مسئولیت‌ها است و آغاز به کاری کردید که سرنوشت اسلام و ملت رنج دیده و شهید داده و داغ‌دیده ایران در گرو آن است".

آیت الله ری شهری ادامه داد: به همین جهت کسانی که این مسئولیت را می‌پذیرند، هرقدر قوی تر و دارای بینش و بصیرت بیشتری باشند این مجلس به تعبیر مقام معظم رهبری معتبرتر خواهد بود.

داوطلب نمایندگی دوره پنجم مجلس خبرگان تصریح کرد: این مجلس تنها مجلسی است که خودش قوانین مربوط به خودش را وضع می‌کند و هیچ ارگانی بر آن سلطه ندارد پس نمایندگان آن باید قدرت قانون‌گذاری بالایی داشته باشند.

آیت الله ری‌شهری گفت: مردم باید با رای خود کسی را انتخاب کنند که بتواند این نقش را به درستی ایفا کند چرا که این موضوع که چه کسی می تواند سکان رهبری این جامعه را بدست بگیرد بر عهده این مجلس است.

داوطلب مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مجلس خبرگان یکی از مسئولیتهای مهم‌اش این است که رهبری را انتخاب کرده و یا در طول رهبری یک فرد شرایط آن را رصد کرده  و ناظر بر فعالیت وی باشد.

آیت الله ری‌شهری گفت: باید توجه داشت امام (ره) و همچنین مقام معظم رهبری استثنا هستند، حضرت امام(ره) هم از نظر علمی و هم از نظر سیاسی نه تنها شرایطی را که یک مجتهد جامع باید داشته باشد، داشت بلکه نابغه بود که چنین انقلاب عظیمی را در جهان به پا کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری هم چه قبل از انقلاب و چه پس از انقلاب با مسئولیت‌هایی که داشتند نشان دادند که یک فرد پخته هستند که می‌توانند سکان انقلاب را به دست بگیرند و امیدواریم خداوند سایه پربرکت ایشان را تا ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) بر سر ما نگه دارد و نیازی نباشد که مجلس خبرگان رهبر جدیدی را معرفی کند اما در این میان برنامه‌ریزی موضوع دیگری است.

آیت الله ری شهری اضافه کرد: مجلس خبرگان باید همواره شرایط را رصد کرده تا مناسب‌ترین فرد را برای رهبری در نظر داشته باشد، این مجلس وظیفه دارد مقدمه انتخاب رهبر جامعه را در کشور فراهم کند.

وی با اشاره به سنگین بودن مسئولیت نمایندگان این مجلس گفت: امیدواریم مجلس آینده مجلسی باشد که بتواند شرایط را فراهم کند و برای انتخاب مجتهد جامعی که در صورت لزوم باید جانشین رهبر شود، زمینه‌سازی کند.

وی در پایان گفت: من نیز احساس مسئولیت کردم که در این انتخابات شرکت کردم اما اگر رای نیاورم خدا را شکر می‌کنم که این مسئولیت را از روی دوش من برداشته است. در نهایت امیدوارم پرچم این انقلاب به دست حضرت ولی عصر (عج) برسد.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.