مرگ قاضی دیوان عالی آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور، چالشی جدی برای باراک اوباماست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، مرگ "آنتونین اسکالیا،" قاضی محافظه کار دیوان عالی آمریکا روز شنبه، یک چالش جدی برای باراک اوباما و مشاوران حقوقی او ایجاد کرده است. آنها باید بهترین شخص را برای این سِمت برگزینند. ظرف دو ساعت پس از مرگ وی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و سران جمهوری خواه و دموکرات در کنگره، مشاجره بر سر جانشین "اسکالیا" را آغاز کردند. اگر یک جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، ممکن است جانشین دیگری برای کرسی دیوان عالی آمریکا انتخاب کند. "میچ مک کانل،" رهبر اکثریت جمهوریخواه سنای آمریکا اعلام کرد: انتصاب قاضی جدید دیوان عالی وظیفه دولت بعدی است. در اینجا 6 فردی که ممکن است هر یک به عنوان جانشین "آنتونین اسکالیا" مطرح شود، معرفی می شود:

1. مریک گارلند، قاضی دادگاه های استیناف آمریکا در حوزه کلمبیا، 63 ساله
وی یک سفید پوست است که در ایلینوی به دنیا آمد. او در دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد تحصیل کرد و مدتها نزد "ویلیام برنان" حقوق دان معروف خدمت کرد. وی یکی از کارمندان وزارت دادگستری و دادستان سابق فدرال بود و نقش مهمی در نظارت بر پرونده بمب گذاری در شهر اکلاهما بر عهده داشت. وی مدتهاست به عنوان نامزد دیوان عالی آمریکا در نظر گرفته شده است؛ اما باراک اوباما ممکن است یک فرد جوان تر را برای این سمت برگزیند.

2. کامالا هریس، دادستان کل ایالت کالیفرنیا، 51 ساله.
وی یک زن هندی-آمریکایی سیاه پوست است که در کالیفرنیا به دنیا آمد. او در دانشکده حقوق دانشگاه کالیفرنیا تحصیل کرد. هریس ممکن است جانشین "باربارا باکسر،" سناتور دموکرات شود که در سال جاری بازنشست می شود. وی فرصت بالایی برای جانشینی باکسر دارد. به همین دلیل احتمال آن پایین است که کامالا هریس سناتور شدن را به نامزد اوباما بودن ترجیح دهد.

3. آدالبرتو جوردن، قاضی دادگاه های استیناف آمریکا در حوزه یازدهم، 54 ساله
یک مرد اسپانیایی زبان است که در کوبا به دنیا آمد. وی در دانشکده حقوق دانشگاه میامی تحصیل کرد. وی در سال 1999 بوسیله رئیس جمهور بیل کلینتون به عنوان قاضی دادگاه های ناحیه آمریکا منصوب شد و در سال 2012 بوسیله باراک اوباما به دادگاه استیناف ترفیع یافت. وی نخستین قاضی آمریکایی-کوبایی است. کاخ سفید ممکن است اینگونه بیاندیشد که انتخاب وی می تواند عواقب سیاسی به دنبال داشته باشد و در نتیجه جمهوری خواهان مانع از انتخاب وی می شوند.

4. جین کلی، قاضی دادگاه های استیناف آمریکا در حوزه هشتم. 51 ساله
یک زن سفید پوست است که در ایندیانا به دنیا آمد و در دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد تحصیل کرد. مدتها به عنوان وکیل تسخیری در آیووا مشغول فعالیت بود. صعود این قاضی به دادگاه های استیناف با حمایت سناتور جمهوری خواه "چاک گرسلی" انجام شد. این مسئله می تواند شانس او را برای نامزدی بالا ببرد.

5. سری سرینیواسان، قاضی دادگاه های استیناف آمریکا در حوزه کلمبیا، 48 ساله
یک مرد هندی-آمریکایی است که در هندوستان به دنیا آمد و در دانشکده حقوق دانشگاه استانفورد تحصیل کرد. در دوران جورج دبلیو بوش و باراک اوباما در دفتر معاون دادستان کل خدمت کرد. وی نخستین قاضی هندی آمریکایی است. احتمال اینکه جمهوری خواهان مانع از انتخاب وی شوند از بقیه افراد کمتر است؛ زیرا او یک فرد میانه رو است. از سوی دیگر اتحادیه های کارگری از انتصاب وی به این سمت بوسیله باراک اوباما ناراضی بودند.

6. پاول واتفورد، قاضی دادگاه های استیناف آمریکا در حوزه نهم، 48 ساله
یک مرد آفریقایی-آمریکایی است که در کالیفرنیا به دنیا آمد و در دانشکده حقوق دانشگاه کالیفرنیا تحصیل کرد. وی پیشتر دادستان فدرال بود و سومین قاضی آمریکایی-آفریقایی است. وی نیز یک میانه رو است و ممکن است به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا منصوب شود.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
انشاالله یه روزی مردم آمریکا،تمام سیاستمنداران بد خود راعوض کنند وآدم های خوب را بجایشان بنشینند،فعلا حسین باراک اوبامابه تنهایی نمی تواند خوبی به آمریکا بیاورد،ای کاش مردم آمریکا کافران کشورشان رامیشناختند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
به نظر من، گزینه چهارم یا ششم؟
آخرین اخبار